شیرشاه پرفروش ترین نمایش موزیکال تاریخ برادوی

شبح اپرا؛ ۲۴ سال اجرا، ۸/۱۴ میلیون بلیت

شیرشاه؛ ۱۴ سال اجرا، ۱۰ میلیون بلیت

نمایش «شیر شاه» با فروش هفته گذشته خود موفق شد بالاتر از نمایش «شبح اپرا» قرار بگیرد و پرفروش‌ترین نمایش موزیکال تاریخ برادوی شود. به گزارش خبرآنلاین، فروش این نمایش به ۸۵۳ میلیون و ۸۴۶ هزار دلار رسید و به این ترتیب به صدرنشینی نمایش موزیکال «شبح اپرا» با ۸۵۳ میلیون و ۱۲۲ هزار دلار پایان داد. «شیر شاه» هفته گذشته به فروش دو میلیون دلار رسید و «شبح اپرا» به ۲/۱ میلیون دلار بسنده کرد.

نکته‌ای که موفقیت «شیر شاه» را جذاب می‌کند این است که این نمایش از نوامبر سال ۱۹۹۷ روی صحنه رفته، درحالی‌که نمایش «شبح اپرا» از ژانویه سال ۱۹۸۸ روی صحنه رفت، به عبارت دیگر «شیر شاه» در مقایسه با «شبح اپرا» ۱۰ سال کمتر روی صحنه بوده است.

البته نباید فراموش شود که میانگین قیمت بلیت «شیر شاه» بالاتر است و در سالن بزرگ‌تری روی صحنه رفته است. در هفته گذشته میانگین بلیت «شیر شاه» ۱۵۵ دلار بود، درحالی‌که میانگین بهای بلیت «شبح اپرا» نزدیک به ۹۹ دلار بود.

شومیکر یکی از دلایل موفقیت «شیر شاه» را حضور جولی تیمور به عنوان کارگردان و طراح لباس و نقاب‌های نمایش خواند.

«شبح اپرا» شاید پرفروش‌ترین نمایش برادوی نباشد، اما قدیمی‌ترین نمایش روی صحنه برادوی است. این نمایش حالا ۲۴ سال است که روی صحنه است و اجرا می‌شود، بیش از ۱۰ هزار اجرا داشته و ۸/۱۴ میلیون بلیت فروخته است. «شیر شاه» ۱۴ سال است که روی صحنه رفته، ۵۹۰۰ اجرا داشته و کمی بیش از ۱۰ میلیون بلیت فروخته است.

نکته جالب این است که تهیه‌کنندگان «شبح اپرا» این اثر را موفق‌ترین اثر هنری در گیشه توصیف کرده‌اند و گفته‌اند سود آن بالاتر از سود فروش فیلم‌هایی چون «تایتانیک»، «جنگ ستارگان» و «آواتار» است. این ادعا کاملا درست است؛ فروش جهانی «شبح اپرا» حدود ۶/۵ میلیارد دلار و «شیر شاه» حدود ۸/۴ میلیارد دلار است. در سراسر دنیا حدود ۱۳۰ میلیون نفر نمایش «شبح اپرا» و حدود ۶۴ میلیون نفر نمایش «شیر شاه» را تماشا کرده‌اند. هر دو نمایش در هفت کشور دنیا از جمله بریتانیا، مجارستان، ژاپن و آفریقای جنوبی روی صحنه رفته‌اند.

۴۰ درصد از تماشاگران «شبح اپرا» این نمایش را بیش از یک بار تماشا کرده‌اند و ۶۸ درصد این افراد مونث هستند. هر دو فیلم با رکورد بلیت ۲۰۰ دلار روی صحنه رفتند. «شبح اپرا» در سالنی با ظرفیت ۱۶۰۵ و «شیر شاه» در سالنی با ظرفیت ۱۶۷۷ نفر روی صحنه رفته است.

«شیر شاه» بیش از ۷۵۰ هفته است که روی صحنه رفته و در این مدت بیش از ۵۰۰ نمایش در برادوی روی صحنه رفته و به کار خود خاتمه داده‌اند.