نیکول کیدمن در نقش گریس کلی

نیکول کیدمن در حال رایزنی برای بازی در پروژه ۱۵ میلیون دلاری زندگینامه پرنسس موناکو، همسر رینیه سوم شاهزاده موناکو و یکی از بازیگران سرشناس هالیوود است. اسم این فیلم هست «گریس از موناکو»، و داستانش بین دسامبر ۱۹۶۱ تا نوامبر ۱۹۶۲ رخ می‌دهد، زمانی که کلی دو فرزند دارد و شش سال است از دنیای سینما فاصله گرفته و همسر شاهزاده موناکو است. شارل دوگل رهبر فرانسه شش ماه به شاهزاده فرصت داده تا قوانین مالیاتی موناکو را از نو تعریف کند و اینجاست که نقش کلی برجسته می‌شود.

کلی که متولد ۱۹۲۹ در فیلادلفیا بود، سال ۱۹۵۱ با فیلم چهارده ساعت به کارگردانی هنری هاتاوی وارد دنیای سینما شد و تا سال ۱۹۵۶ که با پرنس رینیه سوم آشنا شد، در ۱۱ فیلم از جمله نیمروز (فرد زینه‌مان) و موگامبو (جان فورد) حضور داشت.

به گزارش کافه سینما، گریس کلی یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران زن تاریخ هالیوود است. او که در سال ۱۹۵۴ برای بازی در فیلم دختر روستایی برنده جایزه اسکار شد در سه فیلم آلفرد هیچکاک به نام‌های پنجره عقبی، ام را برای قتل بگیر و دستگیری یک دزد حضوری فراموش نشدنی داشته است.

کلی ۱۳ سپتامبر ۱۹۸۲ در حادثه اتومبیل به‌ شدت مجروح شد و یک روز بعد در سن ۵۲ سالگی در بیمارستانی درگذشت.

حالا صحبت از این است که نیکول کیدمن نقش گریس کلی را بازی کند. نقشی که بسیاری از بازیگران زن هالیوود رویای بازی در آن را دارند. سال گذشته نیز میشل ویلیامز در فیلم هفته من با مرلین در نقش مرلین مونرو افسانه‌ای حضور پیدا کرد و بازی درخشانی ارائه داد. هرچند عده‌ای معتقدند که نباید فیلم زندگینامه بازیگران بزرگی چون مونرو و کلی را ساخت. آنها اعتقاد دارند هیچ بازیگری توانایی حضور در نقش چنین افرادی را ندارد و این تجربه تنها باعث سرخوردگی مخاطبان می‌شود.