فیلم‌های سینمایی «محمد (ص)»، «کلاه قرمزی و بچه‌ننه»، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» و «تولد» در روزهای پایان سال، مرحله فیلمبرداری را پشت سر می‌گذارند.

به گزارش ایسنا، فیلمبرداری «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده اکنون در زندان قزل‌حصار ادامه دارد و تاکنون حدود ۷۰ درصد از فیلمبرداری این فیلم به پایان رسیده و گروه پس از این مرحله برای مراحل نهایی به شمال کشور خواهد رفت. «تولد» محمدرضا ورزی نیز آخرین روز‌های فیلمبرداری را پشت سر می‌گذارد. این فیلم که موضوعی مذهبی با پس زمینه جنگی دارد در لوکیشن کاخ سعدآباد پیگیری می‌شود و فیلمبرداری آن تا چند روز دیگر پایان خواهد یافت. ساخت «محمد(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی هم ادامه دارد. فیلمبرداری بخش لوکیشن عسلویه این فیلم سینمایی چندی پیش به پایان رسیده بود. فیلمبرداری «کلاه قرمزی و بچه ننه» در آخرین روزهای فیلمبرداری است و احتمالا به پایان رسیده است.
فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» به دلیل شرایط آب و هوایی و تعداد زیاد لوکیشن‌های خارجی به سی‌امین جشنواره فیلم فجر نرسید. به گزارش ایسنا، فیلمبرداری «جیب‌بر خیابان جنوبی» به کارگردانی سیاوش اسعدی و «بانویی از ماه» به کارگردانی امیرمهتاش مهدوی هم همچنان متوقف است.
در میان فیلم‌هایی که در گزارش تولید بنیاد سینمایی فارابی در مرحله فیلمبرداری معرفی شده است، نام فیلم‌های «هیچ کجا هیچ‌کس» به کارگردانی ابراهیم شیبانی، «عقاب صحرا» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، «حماسه روزبه» به کارگردانی علی نوری اسکویی، «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر، «فرزند خوانده» به کارگردانی وحید نیکخواه آزاد و «۹:۲۰ دقیقه در بوشهر» به کارگردانی محمدامین همدانی نیز به چشم می‌خورد؛ اما هیچ خبری درباره پیشرفت مراحل ساخت ‌آنها به طور رسمی منتشر نشده است.