هفتمین همایش کارشناسان تبلیغات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل البرز تهران آغاز به کار نمود. به گزارش روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌‏رسانی وزارت ارشاد، در نخستین روز این همایش محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخنانی پرداخت.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هدایت انسان را مهم‏ترین رسالت عرصه تبلیغات عنوان کرد و افزود: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر امر کرد رسالت خودش را تبلیغ کند. این به آن معنا است که رسالت پیامبر بدون تبلیغ ناقص بود. رسالت امروز شما متولیان امر تبلیغات هم این است که در این عرصه چراغی در مسیر زندگی مردم بیفروزید و ظلمت و تاریکی‌های مسیر راه انسان ها را روشن کنید.

محمدزاده خاطرنشان کرد: نباید این‏گونه باشد که گرایش مردم به سمت مصرف‏گرایی به تنها دستاورد تبلیغات مبدل شود، بلکه مردم باید با تبلیغ درست بر آگاهی‌هایشان افزوده شود تا بتوانند زندگیشان را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر آگهی‌های بازرگانی و تجاری گفت: آگهی کالا باید برای آگهی بخشی به مردم باشد و ضمن اینکه شیوه درست مصرف را به مردم می‌آموزد، کالای باکیفیت را تبلیغ می‌نماید و با رعایت شئون دینی به ایجاد فضای با نشاط در جامعه کمک می‌کند.

محمدزاده تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف کارشناسان دفاتر تبلیغات ایجاد ارتباط مناسب بین کانون‏های تبلیغاتی و مطبوعات در استان‌ها است.

هر نشریه برای انتشار به دو توانمندی نیازمند است که عبارت است از روزنامه‌نگاری و روزنامه‌داری. روزنامه‌نگاری شامل تحریریه هر نشریه می‌شود و بخش روزنامه داری مربوط به پشتیبانی جذب آگهی و درآمدهای نشریه است که مطبوعات برای حیات خود به آن نیاز دارند و اگر شما بتوانید با ایجاد تفاهم‌نامه‏هایی بین کانون‏های تبلیغاتی و مطبوعات زمینه‏های جذب آگهی از طریق کانون‏های تبلیغاتی را برای مطبوعات فراهم کنید و زمینه رشد دو طرف را ایجاد نمایید، کار مهمی انجام داده‌اید.