محمدرضا شفیعی از مسوولان سینمایی خواست فیلم روح‌الله حجازی را بدون سوء تفاهم نسبت به عوامل سازنده‌اش ببینند. تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» که به بخش مسابقه سی‌امین جشنواره فیلم فجر راه نیافت، در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین عنوان کرد: متاسفانه «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» از سوی دوستان دچار سوء‌تفاهم شده است. حالا که جشنواره و هیاهوی آن تمام شده از آنها تقاضا می‌کنم این فیلم را بدون سوء‌تفاهم نسبت به عوامل سازنده‌اش ببینند.»

محمدرضا شفیعی عنوان کرد: «من با بسیاری از دوستان در اصول مشترکم، اما در روش‌ها با هم متفاوتیم. معتقدم طیف به اصطلاح اصولگرای سینما باید سراغ مسائل اجتماعی برود و گرنه کسانی دیگر این عرصه را به دست خواهند گرفت که البته گرفته‌اند.» شفیعی پیش از این در گفت‌وگویی اعلام کرده بود براساس نظر مدیر اداره نظارت و ارزشیابی این فیلم هیچ مشکل ممیزی ندارد و بدون حذف یا اضافه‌ای در جشنواره سی‌ام به نمایش درآمد و از همین رو طبق اظهارنظر این تهیه‌کننده براساس روال متعارف نباید مشکلی برای اکران عمومی داشته باشد.

«زندگی خصوصی آقا و خانم میم» نخستین فیلم سینمایی محمدرضا شفیعی در مقام تهیه‌کننده است. او پیش از این در تلویزیون حدود ۳۰ فیلم تلویزیونی و سریال‌هایی چون «وضعیت سفید»، «شیدایی»، «فاصله‌ها»، «رستگاران»، «جراحت» و... را تهیه کرده بود. فیلمنامه «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» را علی طالب‌آبادی نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است: «زندگی آقای میم دچار تحولی می‌شود که در زندگی خصوصی‌اش با خانم میم تاثیر می‌گذارد و همین موضوع داستان فیلم را جلو می‌برد.»