توزیع نسخه بی‌کیفیت فیلم «تن تن و راز اسب شاخ‌دار» برای مقابله با بازار قاچاق!

در پی عرضه نسخه بی‌کیفیت «تن تن و راز اسب شاخ‌دار»‌ در شبکه نمایش خانگی، موسسه قرن ۲۱ اعلام کرد که متعهد شده است طی فراخوانی پس از انتشار نسخه اصلی، تمامی نسخه‌های بی‌کیفیت این فیلم را جمع‌آوری کند. به گزارش ایسنا، چند روز قبل موسسه ویدئو رسانه «قرن ۲۱» طی اقدامی نسخه دوبله شده «تن تن و راز اسب شاخ‌دار» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که هنوز اکران جهانی آن ادامه دارد را روانه بازار کرد.

اگرچه سرعت عمل ورود این نسخه به بازار قابل تامل است، اما علاقه‌مندان با خریداری یک نسخه از این فیلم متوجه می‌شوند که با نسخه‌ای بسیار بی‌کیفیت و به اصطلاح پرده‌ای روبه‌رو هستند.

به گزارش ایسنا‌، موسسه «قرن ۲۱» در پی اعتراض‌های برخی از مخاطبان اعلام کرده است که بلافاصله پس از انتشار نسخه اصلی و با کیفیت فیلم نسخه‌های بی‌کیفیت را طی فراخوانی از بازار جمع‌آوری خواهد کرد.

این موسسه در بخشی از یادداشتی که روی سایت رسمی‌اش منتشر کرده، آورده است: «این موسسه سه ماه پیش تقاضای پروانه نمایش فیلم «تن تن و راز اسب شاخ‌دار» را به اداره‌کل نمایش خانگی داد تا یکبار هم که شده شبکه‌های زیرزمینی و قاچاق فیلم خلع سلاح شده و از این عنوان نفعی نبرند. در واقع این اقدام پاسخ مثبتی بود به تقاضای همه کسانی که مدعی‌اند شبکه نمایش خانگی باید همزمان با موج تبلیغی

فیلم‌های مطرح، آثار پر مخاطب را بلافاصله به بازار عرضه کند.

به همین خاطر تا جایی که امکان داشت عملیات فنی روی تنها نسخه موجود در بازار انجام شد تا کیفیت بهتری به آن بخشیده شود. شورای بازبینی در نهایت همراهی موافقت خود را با انتشار نسخه ارائه شده روی دی وی دی و تعبیه حداقل آپشن‌های مورد انتظار اعلام کرد. پس از آن مدیریت اداره‌کل به‌رغم مصوبه شورای بازبینی از هرگونه تعجیل و شتاب‌زدگی در انتشار فیلم ممانعت به عمل آورد. موسسه در دو ماه گذشته برای تهیه مستر استاندارد در کشورهای اروپایی و خاورمیانه تلاش‌های زیادی را کرد اما به نتیجه نرسید.»

در ادامه این یادداشت اشاره شده است: «در این شرایط احتمال عرضه نسخه غیر مجاز اثر هر روز قوت‌می‌گرفت. سرانجام موسسه راسا متعهد گردید: اثر را با تیراژ محدودی به بازار عرضه کند. به محض دسترسی به مستر استاندارد درصدد بازتولید اثر برآید. موسسه پس از توزیع نسخه بهتر، طی فراخوانی آمادگی خود را برای معاوضه فیلم به خریداران نسخه کنونی اعلام نماید.

از شما می‌خواهیم به ما اعتماد کنید. هدف ما ارائه همزمان این انیمیشن با پخش جهانی آن بود.»

حال باید دید مخاطبان پس از خرید نسخه بی‌کیفیت، حاضرند زمانی که نسخه اصلی منتشر شد (هنوز مشخص نیست چه زمانی) آن را تعویض کنند؟