مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی گفت: ۹۵ درصد فیلم‌های جشنواره فجر پروانه نمایش دائم می‌گیرند، البته ۵ درصد دیگر نیز توقیفی نیستند و نیاز به اصلاحات بیشتر دارند. «سیدعلیرضا سجادپور» مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این سوال که چند درصد فیلم‌های نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر، مجوز اکران عمومی می‌گیرند، گفت: از بین فیلم‌های نمایش داده شده در جشنواره، ‌۱۷ فیلم پروانه نمایش موقت دارند. از بین این ۱۷ فیلم، ۱۲ فیلم صرفا به دلیل آماده نبودن کپی کامل نسخه فیلم‌ها، پروانه نمایش موقت گرفتند و برای اکران عمومی مشکلی ندارند.

وی در ادامه افزود: اما در خصوص ۵ فیلم دیگر باید بگویم اعضای صدور پروانه نمایش، برای اکران عمومی این فیلم‌ها قانع نشده‌اند و این ۵ فیلم صرفا به جهت اینکه شانس حضور در جشنواره را از دست ندهند و مورد ارزیابی سینماگران و صاحب‌نظران قرار بگیرند، اکران شدند.

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی اضافه کرد: نمایش فیلم‌های مذکور در جشنواره به هیچ وجه به معنای اکران عمومی آن‌ها نیست؛ این حرف به این معنا است که این فیلم‌ها شاید در اکران عمومی دست‌خوش تغییر و اصلاحات مجدد شوند. اگر بخواهیم درصدبندی کنیم ۹۵ درصد فیلم‌ها پروانه نمایش دائم را برای اکران عمومی می‌گیرند، البته ۵ درصد دیگر را نیز ما توقیفی نمی‌دانیم، اما یکی دو فیلم اصلاحات بیشتری نیاز دارند؛ به ویژه اینکه این فیلم‌ها در اعمال اصلاحات بدقولی کردند و صرفا با پادرمیانی دبیر جشنواره و

تنها به خاطر به هم نخوردن جدول نمایش، به جشنواره آمدند.