برنامه‌های تئاتری پایتخت پس از جشنواره‌ فجر

نمایش مشروطه بانو به کارگردانی حسین کیانی

سی‌امین جشنواره تئاتر فجر در شرایطی به کار خود پایان داد که به گفته حسین پاکدل تکلیف اجرای عمومی نمایش «عشق و عالیجناب» مشخص نیست و منیژه محامدی هم ترجیح داد از خیر اجرای عمومی نمایش «مقبره سنگی» بگذرد و به دو اجرا در جشنواره تئاتر فجر اکتفا کند. به گزارش ایسنا، تالار اصلی تئاترشهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ بهمن‌ماه میزبان نمایش «عشق و عالیجناب» کار جدید حسین پاکدل بود. پیش از شروع این نمایش عاطفه رضوی مدیر پروژه به نمایندگی از گروه اجرایی، با خواندن متن کوتاهی اعلام کرد؛ به دلیل وضعیت مبهم اجرای عمومی این نمایش، گروه اجرایی ناچار شدند از اجرای کامل ایده‌های طراحی صحنه بپرهیزند و بکوشند برای اجرای جشنواره دکوری مختصر اما آبرومند داشته باشند.

از سوی دیگر گرچه این نمایش به دعوت بنیاد رودکی تولید شده است، اما تاکنون بدون دریافت کمک هزینه‌ای از طرف این بنیاد هزینه‌هایش را به شکل شخصی تامین کرده است.

اما منیژه محامدی دیگر کارگردان تئاتر یکی دو روز مانده به اجرای نمایشش در جشنواره تئاتر فجر، از اجرای عمومی این نمایش صرف‌نظر کرد. گرچه قرار بود نمایش«مقبره سنگی» بعد از اجرا در آخرین روز جشنواره تئاتر فجر اجرای عمومی‌اش را در تالار قشقایی تئاترشهر ادامه بدهد، اما بعد از حضور کارگردان در جلسه شورای حمایت از آثار و مشخص شدن تفاوت قرارداد اجرای عمومی این نمایش با آنچه پیش از این به گروه اجرایی اعلام شده بود، محامدی ترجیح داد از خیر اجرای عمومی این نمایش بگذرد.

به هر حال با به پایان رسیدن سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سالن‌های تئاتری از فردا ۲۴ بهمن‌ماه فعالیت خود را از سر می‌گیرند. تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به مدت یک هفته میزبان جشنواره موسیقی فجر خواهد بود و پس از آن برنامه خود را با از سرگیری اجرای نمایش «مشروطه بانو» نوشته و کار حسین کیانی ادامه می‌دهد. در تالار «چهارسو»، هادی مرزبان نمایش «مومیا» نوشته ایوب آقاخانی را به صحنه می‌برد.

با انصراف منیژه محامدی از اجرای عمومی نمایش«مقبره سنگی»،تئاترشهر باید تکلیف اجرای عمومی تالارقشقایی را در یکی دو روز آینده مشخص کند. تالار «سایه» نیز میزبان نمایش «جنوب از شمال غربی» نوشته و کار ایوب آقاخانی می‌شود. در کارگاه نمایش هم نمایش«سیدروماک» به کارگردانی محمودرضا رحیمی به صحنه می‌رود. تالار اصلی تئاتر مولوی از روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه بار دیگر میزبان نمایش«مخزن» نوشته و کار جلال تهرانی می‌شود که به مدت ۱۲ شب دیگر در این تالار به صحنه می‌رود.

سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر همچنان میزبان نمایش«شرق شرق است» به کارگردانی مسعود رایگان است و در تالار استاد سمندریان هم نمایش «آمدیم نبودید رفتیم» به کارگردانی رضا حداد اجرا خواهد شد.

نمایش شرق شرق است به کارگردانی مسعود رایگان