تشییع پیکر  فریدون فریاد در آتن

فریدون فریاد، شاعر و مترجم که سال‌ها بود در یونان اقامت داشت، درگذشت. به گزارش ایسنا، خواهرزاده فریدون فریاد با تایید این خبر گفت: فریدون فریاد حدود ساعت ۸:۳۰ یکشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه به وقت تهران در پی ابتلا به سرطان روده، در بیمارستانی در آتن از دنیا رفت. به گفته خواهرزاده فریدون فریاد، مراسم خاک‌سپاری این شاعر و مترجم ساعت ۱۵:۳۰ امروز چهارشنبه به وقت تهران در گورستان نویسندگان و هنرمندان در آتن برگزار خواهد شد.

فریدون فریاد متولد سال‌ ۱۳۲۸ در‌ خرمشهر بود که به عنوان مترجم آثار یانیس ریتسوس شهرت داشت و از دوستان او هم بود. این شاعر و مترجم دانش‌آموخته ادبیات تطبیقی بود که برای ادامه تحصیل در رشته ادبیات یونان به این کشور سفر کرد و از این رهگذر با ریتسوس و آثارش آشنا شد.

از جمله آثار منتشرشده فریدون فریاد این عنوان‌ها هستند: «تقویم تبعید» (ترجمه برگزیده شعرهای یانیس ریتسوس)، «آسمان بی‌گذرنامه»، «افسانه‌ای از بهشت» (ترجمه از ادبیات کهن فارسی به یونانی)، «نفس و داستان‌های دیگر» (ترجمه برگزیده داستان‌های کوتاه آنتونیس ساماراکیس از یونانی)، «زمان سنگی» (ترجمه شعرهای اولین دوره تبعید ریتسوس) و «شعر امروز یونان».