برخی فیلم‌ها به‌جای توقیف اکران محدود می‌شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس تصمیم وزارت ارشاد برخی از فیلم‌ها به جای آنکه توقیف شوند، به‌صورت محدود اجازه نمایش در تهران و برخی شهرستان‌ها به آنها داده می‌شود. روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد، «سیدمحمد حسینی» درباره اکران نشدن برخی فیلم‌ها در شهرستان‌ها گفت: برخی فیلم‌ها به علت پرداختن به مسائل خاصی که شاید مبتلا به کلانشهرها بوده و جنبه هشدار برای خانواده‌ها به‌منظور مراقبت بیشتر داشته باشد، فقط در تعدادی از شهرهای کشور اکران می‌شوند.

نایب رییس شورای عالی سینما افزود: بر اساس تصمیماتی که از چند وقت پیش در معاونت‌های مربوطه وزارت ارشاد اجرایی شده است، به‌جای اینکه یک فیلم به طور مثال توقیف شود و به نمایش در نیاید به صورت محدود اجازه نمایش در تهران یا برخی شهرستان‌ها به آن داده می‌شود.

حسینی اظهار کرد: اما در برخی شهرستان‌ها این مساله موضوعیت ندارد و بی‌جهت ممکن است برای خانواده‌ها دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌هایی ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این موضوع بنا بر تشخیص مسوولان مربوطه بررسی شده و گاهی اوقات اکران محدود برای برخی فیلم‌ها تعیین می‌شود؛ یعنی به این صورت نیست که مانند گذشته بگوییم فیلم‌ها یا در تمام کشور یا در هیچ جایی اکران نشوند. به‌جای اینکه یک فیلم احیانا توقیف شود و به نمایش در نیاید به صورت محدود اجازه نمایش در تهران یا برخی شهرستان‌ها به آن داده می‌شود.