«بی.بی.سی» دست به دامان تبلیغات شد

سرویس جهانی «بی.بی.سی» برای اولین‌بار با پخش تبلیغات رادیویی موافقت کرد. به گزارش ایسنا «بی.بی.سی تراست» (هیات امنای بی.بی.سی) برای به دست آوردن مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری تا سال ۱۴ تا ۲۰۱۳، برای اولین‌بار پخش تبلیغات رادیویی از این رسانه انگلیسی را به مزایده می‌گذارد.

در بخش‌هایی از این برنامه‌ریزی آمده است که در برخی وب‌سایت‌های زبان‌های روسی، عربی و اسپانیایی به همراه موج اف.ام رادیو برلین،‌ تبلیغات محدودی را ارائه می‌کند.

به گفته اعضای «بی.بی.سی تراست»، شکست خوردن این طرح‌، هزینه‌های بیشتری را به این شبکه رسانه‌ای تحمیل می‌کند‌، اما آنها اعلام کردند که بدون مجوز وزارت امور خارجه نمی‌توانند این طرح را اجرا کنند.

به گزارش ام.اس.ان‌ آمارهای ماه جولای گذشته نشان می‌دهد که سرویس جهانی «بی.بی.سی» طی ۱۲ ماه گذشته‌، ۱۴ میلیون شنونده را از دست داده است. این در حالی است که «جان توسا» که طی سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ مدیریت «بی.بی.سی» را بر عهده داشت، ‌شدیدا پخش تبلیغات از این رسانه را مورد انتقاد قرار داده و این حرکت را بدترین حالت ممکن در جهان خوانده است.

وی همچنین گفته است که پخش آگهی در برنامه‌های رادیویی و وب‌سایت‌های سرویس جهانی، اعتبار «بی.بی.سی» را به خطر می‌اندازد و منافع قابل‌توجهی را هم به دنبال نخواهد داشت.