به نظر می‌رسد امسال بالاخره طلسم نمایش فیلم سینمایی انیمیشن «تهران 1500» اولین ساخته بلند بهرام عظیمی پس از چند سال تلاش شکسته می‌شود. قرار است این فیلم در جشنواره فجر سی‌ام رونمایی شود و کار صداپیشگان فیلم هفته پیش به پایان رسید و مراحل فنی و رتوش نهایی با نظارت عظیمی در حال انجام است.

«تهران ۱۵۰۰» که از نظر امکانات انیمیشن سه‌بعدی و شخصیت‌ها و نور و صحنه‌پردازی با کارتون‌های خارجی برابری می‌کند، طراحی‌های جذاب و چشمگیری دارد که تمام طراحی‌های این کار(به قول عظیمی: از سوزن تا آسمان‌خراش!‌) توسط حمید بهرامی انجام شده که تخصصش در زمینه‌های انیمیشن، کاریکاتور و طراحی است و در آمریکا زندگی می‌کند. «تهران ۱۵۰۰» از فیلم‌های مطرح و پرسروصدای امسال جشنواره و از امیدهای اکران پررونق سال آینده سینمای ایران است. داستان «تهران ۱۵۰۰» درباره پیرمردی است به نام اکبر (مهران مدیری) که ۱۶۰ سال سن دارد و در آستانه مرگ از نوه‌اش (هدیه تهرانی) ـ که در کره ماه درس می‌خواند ـ می‌خواهد به زمین برگردد و اول ازدواج کند و بعد مدرکی را پیدا کند مبنی بر اینکه او در دهه ۱۳۶۰ در نمایش‌های سیاه‌بازی حضور داشته است. اکبر این گواهی را می‌خواهد برای اینکه آرزویش این است که در قطعه هنرمندان به‌ خاک سپرده شود. نوه او با ورود به ایران گرفتار دردسرهای شهر تهران در چند دهه بعد می‌شود و یک راننده تاکسی جوان (بهرام رادان) هم سخت گرفتار عشق این خانم ...
انیمیشن تهران ۱۵۰۰ به کارگردانی بهرام عظیمی و با مدیریت دوبلاژ مهرداد رئیسی با حضور و چهره بازیگران زیر ساخته شده است: مهران مدیری، بهرام رادان، محمدرضا شریفی‌نیا، حبیب رضایی، حسام نواب صفوی، گوهر خیراندیش، هدیه تهرانی، مهتاب نصیر پور و مهرداد رییسی از جمله صدا پیشگان این انیمیشن پرخرج هستند.