مسابقه‌ سینمایی تلویزیون در پایان راه

تهیه‌کننده‌ مسابقه سینمای «چهار، سه، دو، یک» از برگزاری مرحله‌ نهایی این مسابقه در هفته‌ جاری خبر داد. حسین مروی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ آیتم‌های مرحله‌ نهایی «چهار،سه، دو، یک» توضیح داد: یک آیتم مربوط به میزان آشنایی شرکت‌کنندگان به تدوین فیلم مورد ارزیابی قرارمی‌گیرد؛ در این آیتم پلان‌های یک سکانس را جا‌به‌جا می‌کنیم تا شرکت‌کننده مجددا آن را تدوین کنند.

وی درباره آیتم‌های دیگر مرحله نهایی مسابقه توضیح داد: یک آیتم مربوط به خلاقیت نمایشی است که در آن داستان‌پردازی شرکت‌کنندگان را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

مروی درباره جوایز برندگان توضیح داد: برای سه تیم برتر مرحله‌ نهایی، کمک هزینه‌ ساخت فیلم کوتاه در نظر گرفته شده است. حسین مروی در پایان درباره‌ هدف مسابقه «چهار، سه، دو، یک» گفت: هدف ما در این برنامه آشنایی دقیق‌تر و درست‌تر کسانی است که به مقوله‌ سینما علاقه‌مند هستند.

در این مسابقه به موضوعات مختلف پرداخته شده است از جمله شناخت عوامل، شناخت فیلم کوتاه، تعریفی که یک فیلم کوتاه دارد، ایده‌پردازی در سینما و همین طور نحوه‌ مواجهه با آثار نمایشی و اصول نقد و نحوه‌ نقد یک فیلم بود که در لابه‌لای برنامه برای علاقه‌مندان بازگو کردیم.