استیو جابز همچنان در صدر

فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان در هفته گذشته میلادی اعلام شد. به گزارش ایسنا، فهرست عنوان‌ پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا در هفته گذشته میلادی در چهار بخش ادبیات داستانی و غیرداستانی با جلد گالینگور، و ادبیات داستانی و غیرداستانی با جلد نرم در حالی منتشر شد که کتابی درباره «استیو جابز» در صدر این فهرست خودنمایی می‌کرد.

در بخش ادبیات غیرداستانی با جلد گالینگور، کتاب «استیو‌جابز» نوشته «والتر ایزاکسون» مانند هفته گذشته صدرنشین این فهرست بود. این کتاب دربردارنده مطالبی درباره زندگی بنیانگذار شرکت آی‌پد است که از مصاحبه‌هایی با خود جابز تشکیل شده ‌است.

پس از آن به ترتیب، «کشتن لینکلن» اثر مشترک «بیل‌اوریلی» و «مارتین دوگارد»، «کتاب رکوردهای جهانی‌گینس»، «دایره‌ساز» نوشته «مارک بترسون»‌ و «نشکسته» اثر «لورا هیلن‌برند» پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا در این هفته میلادی بودند.

«کمک» رمان معروف «کاترین استاکت»‌ در این هفته میلادی باز هم در صدر فهرست ادبیات داستانی با جلد نرم نشست. رتبه دوم همچون هفته گذشته نصیب

«دختری با خالکوبی‌اژدها» رمان پرفروش «استیگ لارسن» شد. تاکنون ‌‌٥٠٠ هزار نسخه الکترونیکی از کتاب «دختری با خالکوبی اژدها» در سرتاسر دنیا به فروش رسیده است. اخیرا اعلام شده اقتباس سینمایی «دختری با خالکوبی اژدها» با کارگردانی «دیوید فینچر» از ‌‌٢٠ دسامبر (‌‌٢٩ آذر) به روی پرده سینماهای جهان می‌آید. این فیلم توسط فینچر خالق آثاری چون‌ «بازی»، «هفت» و

«مورد عجیب‌بنجامین باتن» ساخته شده است که بازیگرانی چون «دنیل کریگ» را به خدمت گرفته است.

پس از رمان لارسن، «همیشه بعدی» اثری از «نورا رابرتز»، «زن ببر» اثر «تی اوبرت» و «دختری که با آتش بازی کرد» دیگر رمان هزاره «استیگ لارسن» سومین تا پنجمین رتبه این بخش را از آن خود کردند.