تام کروز با ماموریت غیر ممکن 4 روی فرش قرمز فستیوال دبی

فیلم «ماموریت غیرممکن؛ پروتکل روح» محصول کمپانی پارامونت فروش ‌١/٤ میلیون دلار را از ‌٤٢٥ سالن سینما به دست آورد تا اولین هفته اکران محدود خود را پشت سر بگذارد. این فیلم که چهارمین قسمت از سری آثار «ماموریت غیرممکن» است، بیشتر مراحل ساخت خود را در دبی پشت سر گذاشت.

«ماموریت غیرممکن ‌٤» به کارگردانی براد برد مقابل دوربین رفته است و بازیگران سرشناسی چون «تام کروز»، «جرمی رنر» و «سیمون پگ» در آن بازی کرده‌اند که احتمالا در مراسم فرش قرمز جشنواره دبی نیز حضور خواهند یافت.

فیلمبرداری بخش‌هایی از «پروتکل روح» در برج‌الخلیفه دبی که بلندترین برج جهان است، انجام گرفت و البته در چند لوکیشن دیگر در مسکو، پراگ و ونکوور نیز ادامه یافت.

سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» که تاکنون بیش از دو میلیارد دلار فروش جهانی داشته است، در سال‌های ‌١٩٩٦، ‌٢٠٠٠ و ‌٢٠٠٦ ساخته شدند و بر اساس یک مجموعه تلویزیونی که در دهه‌ ‌٦٠ پخش شد، به پرده‌ سینما آمدند.

همچنین به گزارش ورایتی، فیلم «شرلوک هولمز؛ بازی سایه‌ها» پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکای شمالی در روز جمعه شد.

قسمت دوم فیلم «شرلوک هولمز» محصول کمپانی برادران وارنر روز جمعه فروش ‌٧/١٤ میلیون دلاری را در سینماهای آمریکا شمالی کسب کرد تا در رتبه‌ اول جدول پرفروش‌ترین‌ها بایستد.

این فیلم به کارگردانی «گای ریچی» با بازی «جود لاو» و «رابرت داونی جونز»، روایت می‌شود. قسمت اول این فیلم سال گذشته بر پرده‌ سینماهای جهان بود و توانست به فروش ‌٤٧٠ میلیون دلاری دست یابد. فیلم‌نامه‌ این اثر بر اساس کتاب کمدی و مصور «شرلوک‌هولمز» نوشته‌« لایونل وایاگرام» به نگارش درآمده است.