فرزان دلجو؛ شاید وقتی دیگر!

ساخت فیلم سینمایی «بابای ایرانی من» به کارگردانی محسن محسنی‌نسب و تهیه‌کنندگی هاشم سبوکی در ایران با حضور بازیگر قبل انقلاب منتفی است. هاشم سبوکی در گفت‌وگو با فارس درباره مجوز پروانه ساخت فیلم سینمایی «بابای ایرانی من» گفت: از بازیگران خارجی برای ایفای نقش‌های فیلم استفاده خواهد شد اما برای نقش پدر ما از یک بازیگر ایرانی که مسلط به زبان انگلیسی است باید استفاده کنیم.

ما برای ایفای نقش پدر فیلم از «فرزان دلجو» (کارگردان و بازیگر سینما) می‌خواهیم استفاده کنیم که مورد موافقت قرار نگرفته است. صحبت‌هایی که در این مدت سه ماه انجام شده است با ساخت فیلم مشکلی وجود ندارد اما وزارت ارشاد با حضور فرزان دلجو مخالف است.

محسنی‌نسب: ارشاد بدون ارائه دلیل منطقی با حضور فرزان دلجو مخالف است

محسن محسنی‌نسب کارگردان در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره ساخت فیلم «بابای ایرانی من» و حضور فرزان دلجو در این فیلم گفت: نقشی که در فیلمنامه وجود دارد نقش یک سرهنگ با جذبه است که با فیزیک و چهره آقای دلجو مناسب است و بهترین گزینه ایشان هستند، در عین حال ایشان فردی متفکر هستند و با حضور مستمر و مثبت‌شان در کشور آمریکا می‌توانند به لحاظ ساختار تکنیکی به فیلم کمک کنند.

وی در ادامه افزود: ایشان پنج فیلم سینمایی پیش از انقلاب بازی کردند که در هیچ‌کدام از فیلم‌ها صحنه غیراخلاقی دیده نمی‌شود. در سال‌هایی که در خارج از کشور هم بودند فعالیت سیاسی بر علیه نظام جمهوری اسلامی نداشتند. تعدادی از بازیگران قبل از انقلاب توانستند در فیلم‌های پس از انقلاب بازی کنند. ما در تلاش هستیم تا بتوانیم موافقت حضور ایشان را کسب کنیم.

محسنی‌نسب در خاتمه افزود: ما برای این نقش فرزان دلجو را انتخاب کردیم زیرا ایشان سال‌هاست در آمریکا زندگی می‌کنند و مسلط به زبان انگلیسی هستند از سوی دیگر سال‌ها بدون حاشیه در آمریکا زندگی کردند اما متاسفانه ارشاد با حضور فرزان دلجو بدون ارائه هیچ دلیل منطقی مخالفت می‌کند.

سجادپور: با بازی «فرزان دلجو» موافقت نشده است

علیرضا سجادپور، مدیرکل اداره کل نظارت و ارزشیابی در گفت‌وگو با فارس درباره حضور «فرزان دلجو» در یک فیلم‌ سینمایی با نام «بابای ایرانی من» گفت: درخواست حضور فرزان دلجو در یک فیلم سینمایی به اداره کل نظارت و ارزشیابی ارائه شده است اما با حضور ایشان در فیلم موافقت نشده است.

وی درباره چگونگی حضور بازیگران قبل از انقلاب در فیلم‌ها گفت: همه موارد و جوانب کار مورد بررسی قرار می‌گیرد و حضور بازیگران قبل از انقلاب در فیلم‌ها بستگی به عملکرد مشخص آنها و همکاری یا عدم همکاری‌شان با شبکه‌های خارجی دارد.