پرده از فعالیت تبلیغاتی شهرداری برمی داریم

مسوول روابط عمومی سازمان زیباسازی:از اظهارات محمد درمنش تعجب می‌کنم محمد درمنش، مجری طرح گروه اکران مخاطب خاص در گفت‌وگو با شبستان بیان کرد: از یک ماه پیش طی مکاتبه‌ای که با شوشتری، مدیر سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام شد، درخواست تبلیغات برای دو فیلم سینمایی «بدرود بغداد» و «گلوگاه شیطان» داده شد. آن نامه به آقای ضرغامی (عضو سازمان زیباسازی شهرداری تهران) ارجاع داده شد.

مجری طرح گروه اکران مخاطب خاص عنوان کرد: این نامه طی ۲۰ روز گذشته در حالت تعلیق باقی ماند تا اینکه دیروز رسما اعلام کردند که فیلم‌های مخاطب خاص در جلگه سینمای فرهنگی به حساب نمی‌آید و در دسته سینمای بدنه و تجاری قرار می‌گیرد. من نمی‌دانم اگر این فیلم‌ها فرهنگی نیست، پس چه فیلمی در این دسته قرار می‌گیرد! فیلم سینمایی «بدرود بغداد» که سال گذشته به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار معرفی شد، اثری ضداشغالگری و ضدآمریکایی است.

وی ادامه داد: ما طی ۲۰ روزی که درخواست تبلیغات را دادیم همواره در رفت و آمد بوده و جواب قطعی از جانب سازمان زیباسازی دریافت نکردیم. وقتی که از رییس دفتر شوشتری و ضرغامی درخواست وقت ملاقات کردیم، به ما گفتند: آقایان برای این گونه کارها وقت ندارند!

در پی انتشار نامه محمد درمنش ـ مسوول گروه اکران مخاطب خاص ـ درباره کم توجهی سازمان زیباسازی شهرداری تهران به نصب بیلبورد فیلم‌های سینمایی فرهنگی، مدیر روابط عمومی این سازمان توضیحاتی ارائه کرد.

محمد طاهری با اظهار شگفتی از سخنان درمنش به ایسنا گفت: از سخنان آقای درمنش تعجب می‌کنم؛ چراکه سازمان زیباسازی در طول دو سال گذشته یکی از حامیان جدی اکران پیام‌های فرهنگی و فیلم‌های سینمایی فرهنگی و ارزشی و به‌ ویژه فیلم‌های سینمایی مربوط به حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده است. وی با بیان اینکه آمار کارهایی که انجام داده‌ایم کاملا قابل ارائه است، تصریح کرد: ما تا اندازه‌ای که فضای تبلیغات فرهنگی که فضای محدودی هم هست اجازه بدهد، از این آثار حمایت می‌کنیم، اما به هر حال نصب بیلبورد این آثار هزینه دارد و برای ما درآمدی در بر ندارد. طاهری با تاکید بر حمایت سازمان زیباسازی از اکران فیلم‌های سینمایی فاخر، افزود: ما به آقای درمنش هم قول مساعد داده بودیم. نگفته بودیم با ایشان همکاری نمی‌کنیم بلکه اعلام کرده بودیم به دلیل ایام محرم قدری باید صبر کنند؛ زیرا به هر حال ما سازمانی هستیم که برای خودمان برنامه‌ای داریم.

او با اشاره به بخشی از مطالب درمنش درباره نگارش نامه‌ای به مسوولان رده بالای شهرداری، اظهارات درمنش را خلاف اخلاق دانست و گفت: خواهش ما این است، دوستان نامه‌ای را که اعلام کرده‌اند به مسوولان بالادستی ما می‌نویسند، ارائه بدهند تا ما هم در پی‌انتشار این نامه، آمار خود را ارائه کنیم.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: از اظهارات آقای درمنش که فردی فرهنگی است، تعجب می‌کنم.