یک روزنامه‌نگار از آنجلینا جولی شکایت کرد

یک نویسنده و روزنامه‌نگار کروات به خاطر نقض قانون کپی رایت از آنجلینا جولی و تهیه‌کنندگان اولین تجربه کارگردانی او شکایت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، جیمز جی. براداک که در زاگرب زندگی می‌کند و در دوران جنگ داخلی بالکان اخبار این رویداد را پوشش می‌داد، مدعی است پروژه سینمایی «در سرزمین خون و عسل» از روی کتاب «سوهان روح» او ساخته شده است. براداک شکایت خود را به دادگاهی در ایالت ایلینویز تسلیم کرد و به دنبال دریافت خسارت و صدور حکم جلوگیری از نمایش فیلم آنجلینا جولی است. او به جز جولی از شرکت‌های «جی‌کی فیلمز»، «فیلم‌دیستریکت»، «اسکات فیلم» و ادین سارکیچ تهیه‌کننده «در سرزمین خون و عسل» هم شکایت کرده است.

کتاب براداک که اولین بار سال ۲۰۰۷ به زبان کروات منتشر شد، روایتی از حوادثی تلخ است که در جنگ داخلی سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ برای زنان و کودکان در بوسنی و هرزگوین روی داد. او در شکایت خود مدعی شد «در سرزمین خون و عسل» عناصر داستانی اصلی، مضامین، شخصیت‌ها، رویدادها، سکانس‌ها و فضا و مکان کتاب او را کپی کرده است. براداک به عنوان مثال به این نکته اشاره کرده که هم فیلم و هم کتاب داستانی عاشقانه در دوران آن جنگ را به تصویر می‌کشند.