فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه بهترین فیلم خارجی را از جوایز فیلم مستقل بریتانیا در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد. به گزارش ایسنا، چهاردهمین مراسم سالانه اعطای جوایز فیلم مستقل بریتانیا یکشنبه برگزار شد و فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در ادامه درخشش در فصل جوایز سینمایی هالیوود موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۱ شد. «جدایی نادر از سیمین» که امسال در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار نماینده ایران خواهد بود، برنده جایزه خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره برلین است.

این فیلم در فصل جوایز سینمایی هالیوود که از هفته گذشته آغاز شده است تاکنون برنده جایزه بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریکا و انجمن منتقدین فیلم نیویورک شده و در جوایز فیلم اسپیریت نیز نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی سال است.

«جدایی نادر از سیمین» که اخیرا در جوایز سالانه آسیاـ پاسیفیک بهترین فیلم سال ۲۰۱۱ شناخته شد، حضور گسترده‌ای در جشنواره‌های جهانی فیلم داشته و درحال حاضر در کشورهای بلژیک، فرانسه، تایلند، ترکیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، کره‌جنوبی، ایتالیا و دانمارک درحال نمایش است و در نوبت نمایش در نروژ و پرتغال قرار دارد.

به گزارش اسکرین دیلی، عنوان بهترین فیلم جوایز مستقل بریتانیا به «تیرانوسائور» ساخته «پادی کونیسیدین» اعطا شد. این فیلم همچنین جایزه بهترین کارگردان اول و بهترین بازیگر زن (اولیویا کولمن) را نیز کسب کرد.