ده داستان «شاهنامه» با مقدمه محمدعلی اسلامی ندوشن

ده داستان «شاهنامه» با شرح و مقدمه محمدعلی اسلامی ندوشن منتشر می‌شود. اسلامی ندوشن در این‌باره به ایسنا گفت: این روزها به کار بر روی ۱۰ داستان از «شاهنامه‌» حکیم ابوالقاسم فردوسی مشغول هستم. این کتاب‌ها را در چاپی نفیس نشر کلهر عرضه می‌کند و من بر هرکدام از این داستان‌ها مقدمه‌ای پژوهشی می‌نویسم و همچنین واژه‌‌های دشوار شرح داده می‌شود. کتاب‌ها با خوشنویسی، تذهیب و تصویرسازی ارائه می‌شود و به نظرم، این کار تازه‌ای است که می‌تواند مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

او در ادامه افزود: تاکنون از این مجموعه، داستان‌های «رستم و سهراب» و«بیژن و منیژه» منتشر شده است و داستان‌های «کیخسرو و سیاوش»، «کاوه و فریدون»، «ضحاک»، «بهرام‌ گور»، «یزدگرد سوم» و دیگر داستان‌ها هم در دست آماده‌سازی برای چاپ و نشر است.

اسلامی ندوشن که اخیرا نیز از تجدید چاپ چهار جلد از آثارش خبر داده بود، گفت: این آثار هم در مراحل مختلف چاپ و نشرند. مجموعه مقاله‌های این نویسنده و پژوهشگر با عنون «راه و بی‌راه» که جلد دومی است بر کتاب «دیروز، امروز، فردا» و مجموعه ۱۶ مقاله بیشتر با موضوع اجتماعی است، توسط شرکت سهامی انتشار به چاپ دوم می‌رسد.