تعزیه‌ مدرن ایرانی در فرانسه، آلمان و هلند

حسین مسافرآستانه از اجرای نمایش «غزل کفر» به عنوان تعزیه‌ای مدرن و صحنه‌ای در شهر پاریس فرانسه و همچنین احتمال اجرای این اثر در کشورهای آلمان و هلند خبر داد. مسافرآستانه درباره اجرای نمایش «غزل کفر» نوشته امیر دژاکام در خارج از کشور به مهر گفت: ما نمایش «غزل کفر» را از ۲۲ دی‌ماه به مدت سه شب در شهر پاریس به صحنه می‌بریم. وی درباره داستان این نمایش افزود: نمایش «غزل کفر» قطعه‌ای برگرفته از حکایت «موسی و شبان» مولانا است که برای رسیدن به قصه عاشورا دستمایه قرار داده شده است.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: نمایش «غزل کفر» یک تعزیه مدرن و صحنه‌ای و الهام گرفته شده از تعزیه است. سعی بر این بود در این معاصر سازی ذائقه نسل جوان امروزی در نظر گرفته شده و زیبایی شناسی روز را مورد توجه قرار دهیم.

مسافرآستانه با اشاره به هماهنگی سازمان ارتباطات اسلامی و همکاری رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه برای اجرای این اثر در شهر پاریس درباره اجراهای دیگر نمایش «غزل کفر» در خارج از کشور گفت: احتمال اجرای این نمایش در کشورهای آلمان و هلند نیز وجود دارد. سعید ذهنی آهنگسازی و نادر رجب‌پور طراحی حرکت نمایش «غزل کفر» را بر عهده‌ دارند.