«مختارنامه» در 10 قسمت پخش می‌شود

خلاصه قسمت‌های مربوط به واقعه عاشورای سریال «مختارنامه» در ۱۰ قسمت‌۶۰ دقیقه‌ای در ایام محرم به روی آنتن می‌رود؛ همچنین دو فیلم سینمایی بر اساس سریال داوود میرباقری آماده شده است که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از تلویزیون پخش می‌شود.به گزارش ایسنا، به مناسبت فرا رسیدن دهه اول محرم، خلاصه قسمت‌های سریال‌ «مختارنامه» هر شب ساعت ۲۰ از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

تلویزیون همچنین بخش‌های مربوط به واقعه عاشورا در سریال «مختارنامه»‌ را در قالب دو فیلم سینمایی پخش می‌کند. این دو فیلم سینمایی قرار است دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده، مصادف با تاسوعا و عاشورا در ساعت ۱۵ پخش شود.

محمود فلاح، تهیه‌کننده «مختارنامه»‌ دراین ‌زمینه گفت:‌ دو فیلم سینمایی مربوط به وقایع عاشورا از این سریال در دست تهیه است و در روزهای تاسوعا و عاشورا از شبکه اول پخش خواهد شد. فلاح پیش از این اعلام کرده بود هشت نسخه سینمایی از سریال «مختارنامه»، با موضوعات مختلف استخراج خواهد شد. این فیلم‌های ۹۰ دقیقه‌ای، روایتگر هشت داستان متفاوت «مختارنامه»‌ مثل عاشورا، قیام مختار، نقش ایرانی‌ها در قیام مختار، دلیران ایران، نهضت توابین، نقش زنان در قیام مختار، قصه ابن زیاد و عبدالله زبیر و نسبتش با عاشورا خواهند بود.