تام کروز؛ همچنان با ماموریت غیرممکن می‌تازد

«تام کروز» فوق ستاره سینمای هالیوود با فیلم «ماموریت: غیرممکن-پروتکل شبح» روی پرده سینماهای دنیا آمد.

اکران فیلم «ماموریت: غیرممکن-پروتکل شبح» در ۲۱ سپتامبر در جشنواره بین‌المللی فیلم دبی آغاز شد. بر اساس گزارش راتن تومیتوز، نویسندگان این کمدی اکشن «جاش آپلباوم» و «آندره نمک» هستند و کارگردانی آن نیز بر عهده «براد بیرد» است.

این فیلم سری چهارم از مجموعه فیلم‌های اکشن به همین نام بوده و ترکیبی از صحنه‌‌های کمدی و اکشن است و کارگردان در جریان فیلم توانسته است بین این ۲ ژانر تعادل هنرمندانه‌ای برقرار کند.

«پروتکل شبح» مملو از صحنه‌های انفجار بمب یا شلیک با اسلحه بوده و این صحنه‌ها با کمدی در هم آمیخته است.

فیلمبرداری این فیلم در تاریخ ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۰ آغاز شد و محل تولید آن در دبی، پراگ، مسکو و بمبئی و ونکوور است.

در این فیلم تام کروز، جرمی رنر و سیمون پگ به ایفای نقش می‌پردازند. تام کروز نقش «اتان هانت» را که یک مامور آی‌ام‌اف است، بازی می‌کند.

در «پروتکل شبح» بر اثر انفجار بمبی در یک حمله تروریستی مجموعه تاریخی کرملین در پایتخت روسیه نابود می‌شود. همزمان با این انفجار اتان هانت برای انجام ماموریتی سری در مسکو به سر می‌برد. دولت روسیه این حمله را یک «جنگ اعلام‌نشده» می‌‌خواند و ایالات متحده را ترغیب می‌کند عملیات سیاهی ملقب به «پروتکل شبح» ترتیب داده و کلیه سازمان «نیروی ماموریتی غیرممکن» را منحل سازد به هانت و افرادش هم اجازه داده می‌شود از خاک این کشور بگریزند؛ پس از این فرار ماجراهایی جالب برای آنها به وقوع می‌پیوندد.