فرش قرمز با لیموزین ممنوع!

مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی: فرش قرمز فیلم‌ها یادآور شوی مد و آرایش بود مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد با اعلام حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های تبلیغاتی فیلم‌ها تاکید کرد از برگزاری مراسم فرش قرمز مغایر با فرهنگ ایرانی و کپی‌برداری از غربی‌ها جلوگیری می‌شود.

علیرضا سجادپور در این باره به مهر گفت: ما با هرگونه فعالیت تبلیغاتی که منجر به افزایش فروش فیلم‌ها شود، موافقیم و از این رویکرد حمایت می‌کنیم. علاوه بر این رونق سینمای ایران هدف ما است و در تلاشیم با اخذ بهترین تصمیمات بر رونق سینما از راه فروش فیلم‌ها بیفزاییم.

وی افزود: مخالفت با برگزاری مراسم فرش قرمز به عنوان افتتاحیه فیلم‌ها امر تازه‌ای نیست و اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدا با این کار مخالفت می‌کرد و حتی از جانب دیگر اشخاص و نهادها نیز نسبت به این روند اعتراضاتی صورت گرفته بود.

سجادپور تصریح کرد: برنامه موسوم به فرش قرمز به شیوه خوبی برگزار نشده است و تنها کپی‌برداری صرف از برنامه‌هایی است که غربی‌ها برای افتتاح یک فیلم اجرا می‌کنند. استفاده از لیموزین و به کارگیری بادیگارد و حضور عوامل فیلم با ظاهری که بیشتر یادآور شوی مد و لباس و آرایش است، هیچ‌گاه مورد تایید ما نبوده و اجازه برگزاری چنین مراسم‌هایی را نمی‌دهیم.

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ادامه داد: البته این امر اصلا به معنای مخالفت ما با برگزاری مراسم افتتاحیه و رونمایی از آثار سینمایی نیست و به تازگی نیز چند مراسم افتتاحیه برگزار شد که کاملا مورد تایید ما بود، اما اجرای مراسم‌هایی مغایر با فرهنگ خودی و کپی‌برداری از غربی‌ها را تایید نمی‌کنیم.

وی یادآور شد: همان‌طور که تاکنون مراسم افتتاحیه چند فیلم بدون حاشیه‌های نامناسب برگزار شد، بعد از این نیز دوستان می‌توانند با ارائه جزئیات برنامه خود به ما و دریافت تاییدیه، اقدام به برگزاری مراسم افتتاحیه فیلم‌هایشان کنند.

برای این مراسم‌ها مجوز لازم نیست

به گزارش شبکه ایران، به تازگی یکی از دست‌اندرکاران اجرایی تالار ایوان شمس با اظهار این مساله که برگزاری مراسم فرش قرمز، غیرقانونی است از ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسمی با این عنوان خبر داد! این مساله سبب‌ساز آن شد تا نیما حسنی‌نسب که اولین مجری برگزاری مراسم فرش قرمز ایرانی است در گفت‌وگو با شبکه ایران با تاکید بر اینکه تا امروز هیچ خط، برگه یا خبری درباره ممنوعیت فرش قرمز دریافت نکرده است، گفت: سایت سینمای ما تا این لحظه برای هیچ کدام از مراسم‌های فرش قرمز، مجوزی از جایی نگرفته که حالا بخواهد خبر ممنوعیت یا لغو آن را بشنود. تا جایی که می‌دانیم برگزار کردن افتتاحیه برای فیلم‌های در حال اکران، موضوعی خیلی ساده و روتین است که سایت سینمای ما سعی کرد به آن سر و شکل و هویت و کارکرد فرهنگی و اقتصادی بدهد.

حسنی نسب ادامه داد: وزارت ارشاد در این دوره هر چه نباشد لااقل خیلی در دسترس و پاسخگو بوده است و خوشبختانه سخنگوی خوش صحبت، محترم و مطرحی هم مثل علیرضا سجادپور برای حرف‌های رسانه‌ای دارد. تا آنجا که می‌دانم هم ایشان و هم آقای شمقدری تلویحا یا به صراحت در چند جا نظر مثبت‌شان را درباره این مراسم رسانه‌ای اعلام کرده بودند، اما حالا وضعیت‌مان شبیه فیلم «ای ایران» ناصر تقوایی شده که ماجرای گروهبان طفلکی بود که بعد از موج عظیم انقلابی که یک کشور را تغییر داده بود، هنوز می‌خواست در شهر کوچک تحت نظارتش، حکومت نظامی برقرار کند!