زاینده‌رود جاری است

مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان دوشنبه شب گذشته در ورزشگاه گل نرگس اصفهان برگزار شد. به گزارش ایلنا، احمد میر علایی دبیر جشنواره با اشاره به روند برگزاری این جشنواره گفت: امروز همزمان با روزی این جشنواره را برگزار می‌کنیم که یک جشن بزرگ است، زیرا عید غدیر را خداوند جشن گرفته است.

وی با تشکر از زحمات وزیر ارشاد، معاونت سینمایی و مسوولان شهر اصفهان گفت: هر کس در این جشنواره که امروز به پرچم حرم حضرت امیر المومنین مزین شده و در آن برافراشته شده است، خدمت کند انگار کاری کرده تا این پرچم در سراسر جهان برافراشته شود. سید محمد حسینی وزیر ارشاد اسلامی طی سخنانی با اشاره به آغاز خوب جشنواره گفت: این جشنواره هم زمان در ۹ استان برگزار می‌شود و علاوه بر آن بسته‌های فرهنگی نیز در ۱۱ استان اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: امروز این جشنواره در حالی برگزار می‌شود که آمریکایی‌ها بر طبل جنگ می‌کوبند، اما کودکان ما از محبت و دوستی سخن می‌گویند.

در این مراسم از خسرو خسروشاهی، ناصر ممدوح، مهوش افشاری، جلال مقامی، شوکت حجت، مریم رادپور، پرویز ربیعی به عنوان دوبلوران آثار کودکان و از غلامرضا رمضانی به عنوان کارگردان، وحید نیکخواه آزاد کارگردان، جهانبخش سلطانی بازیگر و محمد کاسبی بازیگران عرصه سینمای کودک تقدیر شد.

غلامرضا رمضانی کارگردان سینمای کودک با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره، گفت: من آرزوهای بسیاری دارم که همه بچه‌هایی که درگیر بیماری هستند هر چه سریع‌تر مداوا شوند و برای خودم نیز آرزو می‌کنم تا فهم و شعور بیشتری پیدا کنم و برای بچه‌ها فیلم‌های بهتری بسازم.

محمد کاسبی نیز گفت: تقریبا ما بزرگتر‌ها برای بچه‌ها بسیار صحبت کرده‌ایم، کودکان و نوجوانان ما بر گردن ما حقی دارند و یکی از حقوق مهم تربیت صحیح است، ما در دوره و زمانه‌ای هستیم که کودکان ما بیشترین وقت خود را در هنگام تماشای آثار نمایشی می‌گذرانند و لذا این هفته تربیت به من هنرمند واگذار شده است و باید در تربیت کودکان تلاش بیشتری کنیم.

اجرای مراسم را علیرضا خمسه بر عهده داشت، مراسم با یک ساعت و نیم تاخیر در حالی آغاز شد که جمعیت زیادی در سالن بود و همین امر باعث بی‌نظمی در مراسم افتتاحیه بود.

مسوولان انتظامات سالن با نصب یک چراغ چشمک زن بر روی لباس خود میهمانان را راهنمایی می‌کردند. پرچم حرم امام علی (ع) در نجف به میر اعلایی اهدا شده بود که در مراسم افتتاحیه برافراشته شد و وحید نیکخواه آزاد در هنگام دریافت لوح خود بر این پرچم بوسه زد.

اجرای مراسم بسیار کند و خسته‌کننده بود، اما دکور و کلیپ‌هایی که پخش می‌شد جذاب بود.