بحران در «سی.ان.ان»، 50 نفر را بیکار کرد

شبکه رسانه‌ای آمریکایی «سی‌.ان.ان» ۵۰ نفر را اخراج کرد.

به گزارش ایسنا روز گذشته شبکه «سی‌.ان.ان» پس از یک بررسی سه ساله، ۵۰ نفر از کارکنان خود را در آتلانتا، نیویورک، واشنگتن، لس‌آنجلس و میامی تعدیل کرد.

بخش بایگانی «سی.ان.ان» به آتلانتا منتقل می‌شود، در حالی که بایگانی واشنگتن کوچک می‌شود و همین بخش در شهر نیویورک به کل بسته می‌شود. این شبکه درصدد است فرصت‌های جدید شغلی در آتلانتا ایجاد کند.

این در حالی است که یکی از سخنگویان «سی‌.ان.ان» در این‌باره گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم تعداد پست‌های کلی ما در «سی‌.ان.ان» در شش ماه آینده مانند سال گذشته ثابت بماند.»

«جک دوماک» مدیر ارشد «سی‌.ان.ان» نیز در نامه‌ای الکترونیکی به کارمندانش توضیح داد: «رویه جدید این شبکه ما را به این نتیجه رساند که تعدادی از شغل‌ها اضافی هستند.»

وی این نامه را این‌گونه آغاز کرد: «طی سه سال گذشته، در حال بررسی فرآیند کاری در حوزه‌های تولیدی و ویرایشی بودیم. هدفمان این بود که مطمئن شویم برای رسیدن به ملزومات برنامه‌هایمان، منابع درست را در مکان‌های درست به کار گرفته‌ایم.»

به گزارش هالیوود ریپورتر، وی در ادامه گفت: «سرمایه‌گذاری‌های جدید ما در بخش فناوری به افراد بیشتری اجازه ویرایش و نشر خبر را می‌دهند. در نتیجه این تغییرات فناوری، «سی‌.ان.ان» تعداد ویراستارهای رسانه‌ای خود را کاهش می‌دهد.»