فیلمسازان با سابقه در دیار بچه‌ها

اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد. روابط عمومی جشنواره فیلم کودک اعلام کرد، فیلم‌های سینمایی آهوی پیشونی سفید (سید جواد هاشمی)، باد و مه (محمد علی طالبی)، بهشت اینجاست (حمید سلیمان)، پاریس تا پاریس (محمد حسین لطیفی)، پرواز بادبادک‌ها (علی قوی تن)، راه نجات (راما قویدل)، رویای سینما (علی و حمید شاه حاتمی)، بالابان (سیدرضا صافی)، سلام بر فرشتگان (فرزاد اژدری مفرد)، یک فراری از بگبو (هاتف علیمردانی)، شیر تو شیر (ابراهیم فروزش)، صدای پای من (مهرداد خوشبخت)، فتیله و ماه پیشونی (آرش معیریان)، مادر پاییزی (سیروس رنجبر)، مصائب چارلی (علیرضا سعادت نیا) و ننه نقلی (پرویز صبری) در بخش رقابتی جشنواره‌ فیلم کودک حضور دارند.

گیتی خامنه و جمال شورجه، رسول صدرعاملی، محمد داودی، اکبر نبوی، غلامرضا رمضانی و محمدرضا عرب وظیفه داوری فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران را عهده دارند.

همچنین عناوین فیلم‌های خارجی بخش مسابقه بین‌الملل بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد. در این بخش ۸ فیلم خارجی در قالب رقابتی و سه فیلم خارجی در بخش خارج از مسابقه به نمایش در می‌آیند. همچنین قرار است چند فیلم ایرانی در این بخش از جشنواره فیلم کودک به نمایش درآید که اسامی آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.

فیلم‌های سینمایی «رویاپرداز» از اندونزی، «عقاب در قلب من» از اندونزی، «هارون» از هند، «کوکو و اشباح» از کرواسی، «پاورچین» از بلژیک و فرانسه، «نامه سری» از هلند، «داستان شگفت‌انگیز جنگل اولیس» از ژاپن و «دختر زمستان» از آلمان و لهستان رقابت می‌کنند.

فیلم‌های بخش خارج از مسابقه بین‌الملل نیز عبارتند از: «آنتوان» از کانادا، «سوسک و سرباز» از اندونزی، «ریندو پورناما» از اندونزی.