سینماهای کم و فیلم‌های زیاد

«سعادت‌آباد» به کارگردانی مازیار میری ۵۳۰ میلیون تومان و «پرتقال خونی» به کارگردانی سیروس الوند ۱۰۲ میلیون تومان فروخته‌اند. مدیرعامل موسسه فیلمیران ـ در گفت‌وگو با ایسنا، از فروش ۳۵ میلیون تومانی «سعادت آباد» جدیدترین ساخته مازیار میری در پنج شنبه گذشته خبر داد و افزود: «سعادت آباد» که تاکنون هفته چهارم اکران را پشت سر گذاشته است، ۵۳۰ میلیون تومان‌فروخته است. این فیلم روایت زندگی سه زوج است. یاسی که در زندگی مشترکش با محسن دچار تردیدهایی شده، می‌خواهد برای شوهرش جشن تولدی بگیرد و خاطراتی را یادآوری کند. او برای بهتر برگزار کردن میهمانی، همه چیز را از قبل پیش‌بینی می‌کند، غافل از اینکه همه چیز مطابق با خواسته او پیش نمی‌رود. فرجی فروش «پرتقال خونی» به کارگردانی سیروس الوند را هم رضایت بخش دانست و گفت: «پرتقال خونی» روز گذشته ۲۲ میلیون تومان فروخت و مجموع فروش ۱۰۲ میلیون تومانی این فیلم تا کنون، نشان دهنده این است که مردم این فیلم را دوست داشتند. فیلم «پرتقال خونی» روایت داستان مهندس میانسالی به نام والا است که در آستانه جدایی از همسرش است.

در این بین دختر جوانی به نام ترمه برای طراحی دکور دفتر کارش می‌آید و رفته رفته این آشنایی به شکل‌گیری رابطه‌ای عاطفی می‌انجامد. والا که زخم خورده از زندگی مشترک است با احتیاط و کمی بدبینانه در این رابطه پیش می‌رود تا اینکه شخصی به نام سیاوش قدم در زندگی ترمه می‌گذارد و...

مدیر سینماهای حوزه هنری نیز فروش «یه حبه قند» رضا میرکریمی را تا چهارشنبه ۳۲۷ میلیون تومان اعلام کرد. داستان فیلم روایت زمانی است که سکوت خانه باغ قدیمی و سرسبز با ورود میهمانانی در هم می‌شکند. چهار دختر این خانه همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچک‌ترشان «پسندیده» به یاری مادر شتافتند. این اقامت برای خواهران و باجناق‌ها شاید دردسر باشد؛ ولی برای بچه‌ها یک آرزوی بزرگ است.

وی درباره فیلم «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا هم گفت: این فیلم تا چهارشنبه ۸۳ میلیون تومان فروخته است.

فیلم روایت زندگی یک ناخدای ایرانی است که تصمیم می‌گیرد برای اولین بار مال التجاره باارزشی را با عبور از میانه اقیانوس هند به چین برساند و در این سفر که از خلیج‌فارس آغاز می‌شود، اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد و...

علی‌اکبر ثقفی درباره فروش فیلم «مرگ، کسب و کار من است» هم خبر داد: این فیلم در ۷ سینما در حال اکران است و پس از ۱۵ روز، ۲۲ میلیون تومان فروخته است. فیلم درباره داستان سه مرد است که برای انجام کاری پیشقدم می‌شوند و هر کدام سرنوشتی خاص را پیش روی خود می‌بینند. تهیه‌کننده‌ «مرگ کسب و کار من است» از این آمار فروش اظهار نارضایتی کرد و گفت:در نیمه دوم سال به دلیل چرخشی شدن اکران فیلم‌ها، شرایط ایده‌آل نیست.

حبیب اسماعیلی؛ پخش کننده «خانواده ارنست» به کارگردانی محسن دامادی از فروش ۸ میلیون تومانی این فیلم در طول یک هفته خبر داد.

وی معتقد است: شرایط در حال حاضر اصلا خوب نیست، تعداد سینماها کم و تعداد فیلم‌های بر روی پرده بسیار زیاد است و شرایط نسبت به شش ماه اول سال سخت‌تر شده است.