اصغر فرهادی مروارید سیاه را صید کرد

اصغر فرهادی با فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین جایزه ویژه هیات داوران مسابقه اصلی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی در امارات را شامل جایزه بزرگ و تندیس مروارید سیاه از آن خود کرد. این فیلم مورد استقبال تماشاگران حاضر در سالن و جشنواره قرار گرفت و توانست جایزه ویژه هیات داوران شامل و تندیس مروارید سیاه بخش مسابقه اصلی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی را به دست آورد.

فرهادی بعد از دریافت جایزه‌اش در سخنان کوتاهی گفت: تشکر می کنم از جشنواره فیلم ابوظبی و پیتر اسکارلیت و تشکر می‌کنم از گروهی که سال گذشته این موقع به من کمک کردند که این فیلم ساخته شود، که بعضی‌شان از جمله خانم اسکندرفر هم اکنون در سالن حضور دارند. دلم می‌خواهد یاد کنم از همه فیلمسازان خوب ایرانی که من را با فیلم‌هایشان به سینما علاقه‌مند کردند؛ اگر الان سینمای ایران در دنیا شناخته شده است به خاطر تلاش‌هایی است که پیش از من، این فیلمسازها انجام دادند. احساس می کنم همه‌شان با هر عقیده‌ای تاثیر داشتند به خاطر اینکه من اینجا باشم.

روز پنج‌شنبه گذشته نیز در مراسم ویژه‌ای که از طرف مجله آمریکایی ورایتی Variety در یکی از سالن‌های هتل فرمنت باب البحر برگزار شد، جایزه بهترین فیلمساز سال خاورمیانه به اصغرفرهادی اعطا شد.