رونمایی از پوستر جشنواره کودک

با رونمایی از پوستر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان‌، فعالیت اجرایی این جشنواره به طور رسمی آغاز شد. به گزارش ایسنا احمد میرعلایی دبیر این جشنواره در نشست خبری که صبح دیروز یکشنبه ـ ۱۷ مهرماه ـ در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، در تشریح جزئیات جشنواره بیست و پنجم گفت: هیات انتخاب بخش بین‌الملل کارش به پایان رسیده و در سه بخش فیلم‌های بلند، کوتاه و پویانمایی آثار مورد بررسی قرار می‌گیرد و فیلم‌های پویانمایی ایرانی هم تنها در این بخش بین‌الملل شرکت خواهند داشت.

وی مرور فیلم‌های کودک و نوجوان در کشورهای مسلمان‌، سینما و اقتباس و مرور پویانمایی فرانسه را از بخش‌های جنبی بخش بین‌الملل جشنواره برشمرد.

میرعلایی با اشاره به بخش سینمایی اظهار کرد: ۱۶ فیلم سینمایی که مجوز دریافت کرده‌اند، متقاضی شرکت در جشنواره هستند که قطعا از میان آنها ۱۲،‌ ۱۳ فیلم در جدول نمایش حضور خواهد داشت که این نوید جشنواره پرباری را می‌دهد و به تبع آن داوری نیز سخت خواهد بود.

در پایان این نشست با حضور مادر شهید بهنام محمدی و گیتی خامنه‌ ـ مجری برنامه‌های کودکان و نوجوانان ـ از پوستر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پرده‌برداری شد.