یاری رسانی به بیماران سرطانی با حضور 127 هنرمند برجسته

بخش نمایشگاهی نخستین حراج آثار هنرهای تجسمی جمعه ۲۲ مهر در گالری شیرین دایر خواهد شد و بعد از شش روز تماشای آثار، ۲۹ مهر همه آثار در هتل پارسیان اوین در یک حراجی به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش خواهند رسید. نخستین حراج آثار هنرهای تجسمی به همت خیریه بهنام دهش پور و با حضور ۱۲۷ هنرمند خیر که در میانشان ده‌ها نام بسیار معتبر و شاخص دیده می‌شوند برپا خواهد شد. شیرین پرتوی (مدیر گالری شیرین) که مدیریت اجرایی این رویداد را برعهده دارد، ضمن اعلام خبر فوق وعده داد؛ قیمت آثار هنرمندان با فاصله بسیار از قیمت واقعی شان در بازارهای هنری عرضه شود.

او ابراز امیدواری کرد؛ با استقبال چشمگیر اقشار مختلف مردم نیکوکار و علاقه‌مند به هنر، قدمی هرچند کوچک در حمایت و اعلام پشتیبانی از بیماران مبتلا به سرطان برداشته شود. در میان ۱۲۷ هنرمندی که هریک، یک اثر به نخستین حراج خیریه آثار هنرهای تجسمی شرکت داده‌اند چهره‌های شاخص بین‌المللی دیده می‌شوند که آثارشان چندسالی است در حراجی‌های معتبر با رقم‌های بالا به فروش می‌رسند. نام‌هایی نظیر منیر فرمانفرمایان، افشین پیرهاشمی، نصرالله افجه‌ای، مسعود عربشاهی، پرویز کلانتری و فرح اصولی. شماری دیگر از هنرمندان که آنها نیز در مارکت های منطقه، این روزها به رقم های خوبی دست یافته اند در این حراجی حاضرند: بیتا وکیلی، مرتضی دره باغی، بیتا فیاضی، حسین خسروجردی، داریوش قره زاد، شادی قدیریان، وحید چمانی، علیرضا فانی در این زمره اند.

اما در این حراج خیریه که بخش نمایشگاهی آن همین جمعه در گالری شیرین برپا خواهد شد، نام‌هایی بزرگ و پیشگام حضور دارند: ایران درودی، طاها بهبهانی، بابک اطمینانی، مریم سالور، بهرام دبیری، گیتی سیف، فرشید مثقالی، گیزلا وارگا سینایی، حسین محجوبی، نصرالله کسراییان، فریدون آو، واحد خاکدان، رضا کیانیان، یاسمین سینایی، عبدالحمید پازوکی، شهناز زهتاب، مصطفی دشتی، جمشید بایرامی، مانیا اکبری، قربانعلی اجلی، رزیتا شرف جهان، بهداد لاهوتی و عین‌الله صادق زاده.

بخش نمایشگاهی این حراج خیریه در محل جدید گالری شیرین واقع در خیابان ولنجک، کوچه هجدهم، پلاک ۹ دایر خواهد بود و حراج این آثار ۲۹ مهر در هتل پارسیان اوین واقع در تقاطع بزرگراه یادگار امام و بزرگراه شهید چمران برپا خواهد شد.