شور و هیجان برای سینماگران جوان

بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران طی مراسمی در سینما «آزادی» از ۱۸ مهرماه آغاز به کار می‌کند و تا ۲۳ مهر ماه ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، هاشم میرزاخانی دبیر این جشنواره صبح دیروز ـ ۱۶ مهرماه ـ در دومین نشست خبری این جشنواره که در سالن معاونت سینمایی وزارت ارشاد، برگزار شد جزئیات این جشنواره را تشریح کرد. میرزاخانی به معرفی بخش‌های ویژه ملی این جشنواره پرداخت و توضیح داد: با نمایش ۱۳ فیلم برگزیده ایرانی و خارجی، آثار برگزیدگان جشنواره گذشته‌ در جشنواره بیست و هشت طی سه سانس ۹۰ دقیقه‌ای، ۱۹ مهر در سینما «آزادی» به نمایش درخواهند آمد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به میهمانان خارجی جشنواره فیلم کوتاه اظهار کرد: از بین میهمانان می‌توان به عبیر هاشم از لبنان مدیر جشنواره داکیو، گیلرمو روسی از آرژانتین مدیر جشنواره داک میتینگ، یامنوگو گای دزیره از بورکینافاسو مدیر جشنواره بین‌المللی و معتبر فسپاکو، محمد کناوی از مصر از مدیران دومینو فیلم اشاره کرد.

میرزاخانی از مدیریت سینما «آزادی»، شورای صنفی نمایش و تهیه‌کنندگان سینما برای همکاری جهت در اختیار گرفتن سینما «آزادی» برای برپایی جشنواره‌ قدردانی کرد.

وی در پایان این نشست پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد و در پاسخ به سوالی در خصوص عرضه آثار ورزشی محسن خان‌جهانی توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و واگذاری فیلم «من لیدر هستم» که متعلق به انجمن است برای عرضه در این مجموعه گفت: کارگردان این آثار روز اول به من مراجعه کرد اما ما اعتقاد داشتیم این کار باید از طریق موسسه رسانه‌های تصویری انجام شود حالا هم که از طریق مرکز انجام می‌شود باید سهم ما حتی اگر یک درصد هم باشد مشخص شود. چرا که باید به عنوان مدیر عامل انجمن از اهداف فعالیت‌ها دفاع کنم و به هیات مدیره و هیات امنا پاسخگو باشم.

در ابتدای این نشست، مژگان زرگر مدیر اجرایی جشنواره و سرپرست روابط عمومی توضیحاتی را در خصوص جشنواره بیست و هشتم مطرح کرد. همچنین همزمان با میلاد امام رضا(ع) از شکل جدید سایت انجمن و اولین محصول نمایش خانگی فیلم کوتاه که اختصاص به برگزیدگان جشنواره بیست و هفت داشت، رونمایی شد. میرزاخانی در این نشست از عرضه آثار منتخب جشنواره بیست و هشت فیلم کوتاه خبر داد.