رضا میرکریمی ابراز امیدواری کرد: ضیافتی که فیلم «یه حبه قند» با تصویر، نور و کلمه فراهم می‌کند برای مخاطب باوفا و باصفای ایرانی شیرین باشد. به گزارش ایسنا در مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «یه حبه قند» که همزمان با افتتاحیه پردیس سینمایی «کیان» جمعه شب گذشته ـ ۱۵ مهرماه ـ برگزار شد، کارگردان «یه حبه قند» ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: خوشحالم «یه حبه قند» پس از چند سال زحمتی که برای آن کشیدیم در حال اکران است و این موضوع مرا بسیار هیجان‌زده می‌کند.

وی با اشاره به پردیس سینمایی «کیان» یادآور شد: در ابتدا که گفتند قرار است مراسم افتتاحیه «یه حبه قند» در پردیس «کیان» که در جنوبی‌ترین نقاط تهران واقع شده است برگزار شود، با خودم گفتم چرا نباید این فیلم سینمایی در یکی از سالن‌های خوب سینمایی شمال شهر تهران برگزار شود؟! اما وقتی در پردیس سینمایی «کیان» حضور پیدا کردم دوباره با خودم گفت چه خوب است که زحمت

چند ساله ما با زحمت چندین ساله مدیرانی که چنین مکان فرهنگی مناسبی را ساخته‌اند، به صورت همزمان دیده ‌شود.

رضا میرکریمی در پایان سخنانش از عوامل فیلمش تشکر کرد و گفت: ما در ساخت «یه حبه قند» تیم بسیار خوب و باهوشی داشتیم که باید حتما از آنها تشکر کنیم. همچنین، جا دارد از مدیران شایسته‌ای که به ما اعتماد کرده و در کارمان دخالت نکردند، تشکر بکنم.

وی گفت: خوشحالم «یه حبه قند» که هدیه ما به جامعه ایرانی است در پردیس سینمایی «کیان» افتتاح می‌شود. سپس مهندس عادلی ـ مالک این مجموعه فرهنگی تجاری و سینمایی ـ ضمن خوشامد گویی به حضار ضمن تشکر از علم الهدی برای در اختیار گذاشتن تجربیاتش در زمینه تاسیس و مدیریت مجموعه‌های سینمایی گفت: برای ما که این مجموعه سینمایی را در این منطقه محروم افتتاح کرده‌ایم، همین بس که ما را به عنوان یک خدمتگزار در بخش فرهنگ بشناسند. به گزارش ایسنا، بخش دیگر مراسم افتتاحیه «یه حبه قند» به تقدیر از عوامل این پروژه سینمایی اختصاص یافت. در این بخش از مدیران تمام بخش‌های تولید آخرین فیلم سینمایی رضا میرکریمی تقدیر شد و مسعود بهنام، محسن شاه ابراهیمی، محمدرضا علیقلی و بهمن اردلان به نمایندگی از همه عوامل چند کلمه‌ای سخن گفتند.

مسعود بهنام درباره تجربه کار کردن با رضا میرکریمی بیان کرد: واقعا در «یه حبه قند» من کاری جز دیدن و لذت بردن نکردم. باید از رضا میرکریمی و همه عوامل که چنین فیلمی را ساختند، تشکر کنم. بهمن اردلان هم گفت: «یه حبه قند» تجربه کاری دوم من با آقای میرکریمی است. واقعا باید بگویم حضور ایشان در کنار برخی از دوستان دیگر باعث شیرین‌تر شدن لحظات پشت صحنه شده بود. امیدوارم همه افرادی که در سینما هستند تجربه کار با رضا میرکریمی را پیدا کنند. به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «یه حبه قند» کلیپی درباره اظهار نظر برخی از نویسندگان و صاحب نظران درباره «یه حبه قند» پخش شد.

در این کلیپ سید محمد بهشتی درباره این فیلم سینمایی گفت: رضا میرکریمی با «یه حبه قند» موفق شده مانند یک نسیم در پرسوناژهایش بچرخد. این فیلم نشان می‌دهد حتی یک خانه هم کافی است تا ما هویت خودمان را به یاد بیاوریم.

امید روحانی نیز در ادامه این کلیپ درباره «یه حبه قند» بیان کرد: فیلم در نگاه اول یک پرده نقاشی است، شکل روایاتی که میرکریمی انتخاب کرده تعریف نقاشی وار یک خانواده سنتی و ایرانی است. رضا امیرخانی ـ نویسنده ـ نیز «یه حبه قند» را به فرش ایرانی تشبیه و تصریح کرد: «یه حبه قند» شبیه‌ترین اثر سینمایی به ظرافت فرش ایرانی است. به نظر من میرکریمی در این فیلم به دنبال پیدا کردن درام ایرانی است که حتی اگر در رسیدن به آن به توفیقی دست نیابد باز هم کار او بسیار ارزشمند است. وی افزود: در «یه حبه قند» اکثر نقش‌ها شبیه به هم هستند؛ اما تاکید من روی این ویژگی است که همه شخصیت‌ها بسیار ساده و اخلاقی هستند. در ادامه این کلیپ که بخشی از مستندی درباره «یه حبه قند» بود، بلقیس سلیمانی، ابراهیمی حقیقی و هادی نائیجی نیز سخن گفتند.