«مارگارت تاچر» اواخر پاییز روی پرده

مارگارت تاچر اواخر پاییز امسال با بازی «مریل استریپ»، بازیگر سرشناس هالیوودی به پرده سینماهای جهان می‌رسد. این فیلم با عنوان «بانوی آهنین» با بودجه ۱۳ میلیون دلاری ساخته شده و ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) روی پرده می‌رود.

پروژه سینمایی جدید استریپ زندگی و دوران نخست‌وزیری «مارگارت تاچر» را به‌تصویر کشیده است. این بازیگر سرشناس در فیلم «بانوی آهنین» که کارگردانی آن را «فیلیدا لیود» برعهده دارد، تمام تلاشش برای ارائه تصویری کامل از تاچر را به کاربرده است.

به گزارش ورایتی، این فیلم که از اوایل سال پیش مقابل دوربین رفت، «جیم برودبنت» را به‌عنوان نقش مقابل «مریل استریپ» و همسر مارگارت تاچر معرفی کرده است.

داستان این فیلم در سال ۱۹۸۲ و چند هفته پیش از آغاز جنگ فالکلند اتفاق می‌افتد و تلاش‌های سیاسی «مارگارت تاچر» را برای حفظ سمتش به‌تصویر کشیده است. مریل استریپ که گریمش در این فیلم او را بسیار شبیه مارگارت تاچر کرده از همین حالا یکی از بخت‌های اصلی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن است. جمله تبلیغاتی پوستر این فیلم توصیف دقیقی از شخصیت تاچر است: «او هرگز کوتاه نمی‌آید.» مارگارت تاچر متولد ۱۹۲۵ از ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا و از ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۰ نخست‌وزیر انگلیس بود.