اسپیلبرگ زندگی حضرت موسی(ع) را به سینما می‌برد

«استیون اسپیلبرگ»‌، کارگردان سرشناس هالیوود داستان زندگی حضرت موسی(ع) را مقابل دوربین خواهد برد. کمپانی برادران وارنر قصد دارد پروژه ساخت فیلمی درباره زندگی حضرت موسی(ع) را به استیون اسپیلبرگ بسپارد.

این پروژه که «خدایان و پادشاهان» نام دارد‌، با بودجه‌ای هنگفت ساخته خواهد شد که فیلمنامه آن را «استوارت هازلدانین» خواهد نوشت. به گزارش روزنامه گاردین، این فیلم یادآور «۱۰ فرمان» سسیل دمیل خواهد بود که در سال ۱۹۵۶ با نقش‌آفرینی «چارلتون هستون» توانست یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های عصرخود نام بگیرد.

اسپیلبرگ اگرچه درحال حاضر چند پروژه دیگر را در دست اقدام دارد‌، اما گفته‌ می‌شود می‌خواهد فیلم زندگی حضرت موسی (ع) را جدی پیگیری کند. این فیلمساز ثروتمند در سال ‌۱۹۹۳ جایزه شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز، در سال ‌۱۹۹۵ جایزه سزار افتخاری فرانسه، در سال ‌۱۹۸۷ جایزه اسکار افتخاری و در سال ‌۲۰۰۴ جایزه «آکی‌را کوروساوا» جشنواره توکیو را گرفت و در سال ‌۲۰۰۳ نام وی در تالار مشاهیر هالیوود جا گرفت. وی هم‌دوره فیلمسازان سرشناسی چون جورج لوکاس، فرانسیس فورد کوپولا، مارتین اسکورسیزی و برایان دی‌ پالما است که آثار برجسته‌ای چون «آرواره‌ها»، «برخورد نزدیک از نوع سوم»، «پارک ژوراسیک»، «فهرست شیندلر»، «نجات سرباز رایان»، «هوش مصنوعی» و «گزارش اقلیت» را در کارنامه سینمایی خود دارد.