«جنگ ستارگان» رکورد شکست

نسخه‌های بلو ـ ری مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» رکورد جهانی فروش را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایسنا، کمپانی‌های «فاکس قرن بیستم» و «لوکاس فیلم ال.تی.دی» اعلام کردند بیش از یک میلیون مجموعه شش‌گانه فیلم‌های «جنگ ستارگان» در سطح جهان به فروش رسیده و میزان درآمد حاصل از فروش این لوح‌ها به رقم ۸۴ میلیون دلار رسیده است.

۵۱۵ هزار نسخه از «جنگ ستارگان‌، حماسه کامل» در هفته اول عرضه در آمریکای شمالی به فروش رسید. بر اساس گزارش «لوکاس فیلم»، ۳۸ میلیون دلار از کل درآمد حاصل از فروش این نسخه‌های بلو ـ ری از فروش آنها در همین منطقه به دست آمده است.

این نشان می‌دهد «جنگ ستارگان» هنوز هم مانند ۳۰ سال پیش مخاطبان را به خود جذب می‌کند.

به گزارش دیجیتال اسپای‌، این مجموعه شامل نسخه‌های بلو-ری هر شش قسمت «جنگ ستارگان» با کیفیت بالای تصویری است.

نسخه بلو ـ ری «جنگ ستارگان: حماسه کامل» از اول سپتامبر (۱۰ شهریور) سال ۲۰۱۱ میلادی در اختیار مخاطبان سینمای علمی ـ تخیلی قرار گرفته است.

سری آثار اکشن و فضایی «جنگ ستارگان» به کارگردانی «جورج لوکاس» به عنوان مطرح‌ترین فیلم‌های ماندگار این حوزه به شمار می‌روند.

«استیو سان سوت» مدیر کمپانی «لوکاس‌فیلم» با همکاری دو شرکت «شیکاگو کمیک» و «اینترتینمنت اکسپو» تهیه و توزیع این مجموعه را عهده‌دار شده‌اند.

«جنگ‌های ستاره‌ای» یا چنان که مشهور شده است «جنگ ستارگان»، نام شش گانه‌های به یادماندنی جورج لوکاس است که در بین سینما‌دوستان به یک پدیده فرهنگی قرن بیستم و بیست و یکم میلادی تبدیل شده است.

جورج لوکاس کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی، فیلمنامه هر شش قسمت را خود نوشته و کارگردانی قسمت‌های اول، دوم، سوم و چهارم این مجموعه بر عهده او بوده است.

فیلم‌ها در دو استودیوی «آوای اسکایواکر»و «نور و جادوی صنعتی» ساخته و توسط «فاکس قرن بیستم» پخش شده‌اند.

قسمت‌های چهارم تا ششم در سال‌های دهه هفتاد تولید شده‌اند و قسمت‌های اول تا سوم از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ میلادی، روی پرده سینماها رفته‌اند.

«جنگ ستارگان» از نظر رده‌بندی گونه‌های در رده خیال‌پردازی ـ علمی قرار می‌گیرند. البته برخی عناصر موجود در فیلم باعث می‌شوند فیلم در رده علمی ـ تخیلی (زیرسبک اپرای فضایی) نیز قرار بگیرد.

حماسه «جنگ ستارگان»، یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های ساخته شده در این گونه به حساب می‌آید.

کتاب و کمیک‌های بسیاری بر اساس این مجموعه نوشته شده است، بازی‌های کامپیوتری، انیمیشن‌های تلویزیونی، کارت‌های تجاری و بسیاری محصولات تجاری دیگر نیز با الهام از این مجموعه ساخته شده‌اند.

علاوه بر این، صدها داستان به شکل «فنفیکشن» بر اساس داستان اصلی نوشته شده است.

نام شش قسمت فیلم به ترتیب زمان رخدادها به این صورت هستند: اپیزود اول: تهدید شبح (۱۹۹۹)، اپیزود دوم: حمله کلون‌ها (۲۰۰۲)، اپیزود سوم: انتقام سیت (۲۰۰۵)، اپیزود چهارم: امیدی تازه (۱۹۷۷)، اپیزود پنجم:امپراتوری ضربه می‌زند (۱۹۸۰)، اپیزود ششم: بازگشت جدای (۱۹۸۳).

بخش چهارم از سری «جنگ ستارگان» در سال ۱۹۷۸ موفق به کسب شش جایزه اسکار شد.