علیرضا سجادپور در واکنش به مصاحبه اخیر بهزاد فراهانی پدر گلشیفته فراهانی که گفته بود فوتبالیست‌ها می‌توانند به خارج از کشور بروند و برگردند اما گلشیفته اجازه مراجعت به ایران را ندارد، در گفت‌وگو با اوج‌نیوز بیان کرد: این قیاس در کل و اساس اشتباه است.خانم فراهانی اوایل برای بازگشت به ایران مشکلی نداشتند؛ اما طی ماه‌های اخیر مرتکب رفتارهایی شده‌اند که نمی‌توانند برگردند. وی ادامه داد: آقای شمقدری هم در ابتدا گفته بود که او می‌تواند به کشورش بازگردد اما وقتی متوجه اظهارات جدید ایشان شد، گفت که رسما حرفش را پس می‌گیرد.

سجادپور درباره موضوع معرفی فیلم نماینده جمهوری اسلامی ایران برای حضور در جشن جایزه اسکار اظهار کرد: این مساله در حیطه وظایف بنیاد فارابی است و هر آنچه گروه ۹ نفره تعیین کند مورد تایید جامعه سینما خواهد بود.

وی با تکذیب موضوع معرفی فیلم پایان‌نامه گفت: این مساله توسط یک فرد بیمار طرح شد که از جای دیگری ناراحت بود و می‌خواست اینجا تلافی کند.در حالی که بحث حضور این فیلم برای اسکار از پایه دروغ است.

بهمن فرمان آرا از اولین افرادی بود که بحث مربوط به معرفی فیلم به اسکار را باز کرد و به طعنه اعلام کرد معاونت سینمایی قصد دارد پایان‌نامه را به اسکار بفرستد.