با شکستن رکورد فروش تهران، «ورود آقایان ممنوع» ۴ و نیم میلیارد را رد کرد
در آستانه شکستن رکورد اخراجیها۳
«ورود آقایان ممنوع» تا دیروزـ۲۱ مرداد ماه ـ به فروش ۴ میلیارد و ۶۰ میلیون تومانی دست یافته است.
علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران در گفتوگو با ایسنا ضمن اینکه استقبال مردم از «ورود آقایان ممنوع» در طرح ویژه اکران ماه مبارک رمضان را کمسابقه دانست، توضیح داد: «ورود آقایان ممنوع» به کارگردانی رامبد جوان اکنون در تهران به فروش ۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان رسیده است.
«ورود آقایان ممنوع» تا دیروزـ۲۱ مرداد ماه ـ به فروش ۴ میلیارد و ۶۰ میلیون تومانی دست یافته است.
علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران در گفتوگو با ایسنا ضمن اینکه استقبال مردم از «ورود آقایان ممنوع» در طرح ویژه اکران ماه مبارک رمضان را کمسابقه دانست، توضیح داد: «ورود آقایان ممنوع» به کارگردانی رامبد جوان اکنون در تهران به فروش 2 میلیارد و 540 میلیون تومان رسیده است.
همچنین این فیلم در شهرستانها فروشی معادل 1 میلیارد و 520 میلیون تومان داشته است.
سرتیپی همچنین درباره فروش «سیزده ۵۹» که در تهران ۶ سینما در اختیار دارد، گفت: این فیلم به فروش ۱۹۵ میلیون تومان رسیده و در شهرستانها فروش ۱۱۰ میلیون تومانی داشته است.مدیرعامل فیلمیران از استقبال بینظیر از اکران دوم «جدایی نادر از سیمین» نیز خبر داد و افزود: «جدایی نادر از سیمین» که بر پرده سینماهای «عصر جدید » و «ایران » رفته است، هر شب فروش ۹۰۰ هزار تومان را تجربه کرده است.
نمایش سوت پایان تا ساعت 3 بامداد ادامه داشت
فیلم سوت پایان که وارد هفته دوم اکران خود شده است تاکنون به فروشی نزدیک به 60 میلیون تومان رسیده است. «سوت پایان» به کارگردانی نیکی کریمی که به مرز فروش 60 میلیون تومان رسیده است تنها در شامگاه 20 مرداد ماه توانست 10 میلیون تومان فروش کند.
سعید پاکستانی از هدایت فیلم به ایسنا گفت: شب گذشته ۲۰ مرداد ماه، «سوت پایان» با استقبال بینظیر مخاطبان مواجه شد و سه سانس فوقالعاده را پشت سر گذاشت و در این شب ۱۰ میلیون تومان فروش کرد.
وی با اشاره به حضور مستمر نیکی کریمی در گیشه سینما آزادی گفت: این در حالی است که علاوه بر کارگردان «سوت پایان»، شب گذشته گوهر خیر اندیش نیز در کنار نیکی کریمی قرار گرفت و به فروش بلیت مشغول شد. سامان مقدم و علی قربانزاده نیز از دیگر میهمانان ویژه شامگاه 20 مرداد ماه بودند.
پاکستانی درباره فروش «آقا یوسف» نیز توضیح داد: آقا یوسف که تاکنون به مرز ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است شب گذشته نیز ۴ میلیون و نیم فروش داشت.
وی درباره اکران «آقا یوسف» در شهرستانها یادآور شد: اکران گسترده این فیلم در شهرستانها از فردا آغاز میشود و تا پایان ماه مبارک رمضان بر پرده سینماها باقی میماند.
به گزارش ایسنا، اکران «آقا یوسف» به کارگردانی علی رفیعی از پنج هفته پیش در شش سینمای تهران آغاز شده است.
آمار فروش و سینماهای «جدایی نادر از سیمین» در اروپا
از گوشه و کنار جهان خبر میرسد اکران جدایی نادر از سیمین در سالنهای اروپا ادامه دارد و فیلم پنجم اصغر فرهادی با استقبال بینظیر تماشاگران روبهرو شده است. بر همین اساس، اکران جدایی نادر از سیمین در آلمان با 56 سالن ادامه دارد و کل فروش آن به حدود 820,000 دلار رسیده است. تعداد سالنهای نمایش آن در انگلیس به 9 سالن کاهش یافته و کل فروش آن به حدود 470,000 دلار رسیده است. نمایش فیلم در بلژیک هم در 10 سالن ادامه دارد که کل فروش آن به حدود 280,000 دلار رسیده است. تعداد سالنهای نمایش در فرانسه هم هنوز حدود 250 سالن است و تا روز 27 جولای بیش از 751000 تماشاگر داشته است. پیشبینی میشود تعداد تماشاگران فیلم در فرانسه به 900 هزار نفر برسد.
اندرباب شکسته شدن رکورد اخراجیها۳
علیرضا مجمع
نزدیک شدن فروش فیلم ورود آقایان ممنوع به فیلم اخراجیها از خبرهای مهم این روزهای سینمای ایران است. خبری که هیچ ربطی به مسائل سیاسی ندارد و اتفاقا کاملا سینمایی است. وقتی در رقابت جلب تماشاگر فیلمی در قد و قواره ورود آقایان ممنوع میتواند در تهران گوی سبقت را از رقیب معروفش برباید و در کورسی تنگاتنگ فیلم سوم مسعود دهنمکی را بگیرد، تنها میتوان از آن یک برداشت کرد و آن هم برتری کمدی استاندارد و شعور بالای مخاطب اصلی سینمای ایران است که بدون هیچ بوق و کرنای تبلیغاتی فقط به دلیل سرو شکل درست فیلم رامبد جوان، ورود آقایان ممنوع را به اخراجیها ۳ ترجیح میدهد نه هیچ چیز دیگر. هنوز اکران ورود آقایان ممنوع تمام نشده است و ممکن است در پایان اکران بیاییم و تحلیل کنیم دلایل اینکه فیلم جوان رکورد فیلم دهنمکی را در کل ایران زده است چه بوده، اما تا همین جا که تماشاگران تهرانی نشان دادند میتوان به درک سینماییشان اعتماد کرد. از سوی دیگر جدایی نادر از سیمین در اکران مجددش در تهران همزمان با اروپا دوران موفقی را میگذراند. این مسائل در کنار هم نشان میدهد اگر فیلم خوب و با کیفیت در هر زمانی اکران شود، متقاضی خواهد داشت و
کوس ورشکستگی سینما سخنی بیهوده است.
ارسال نظر