خوشنویسان ایرانی در جشنواره بین‌المللی حلیه ترکیه درخشیدند

چهار هنرمند ایرانی جوایز جشنواره بین‌المللی خوشنویسی حلیه ترکیه را کسب کردند. به گزارش ایسنا، در جشنواره بین‌المللی خوشنویسی حلیه ترکیه که اواخر تیرماه برگزار و نتایج آن طی هفته جاری اعلام شد، جایزه ۲۰ هزار دلاری نفر اول به محمود رهبران ، جایزه ۱۳ هزار دلاری نفر دوم به حبیب رمضان‌پور، جایزه ۱۰ هزار دلاری نفر سوم به حمید جعفری و جایزه ۸۰۰۰ دلاری نفر چهارم به پیمان سادات نژاد اختصاص یافت.

در همین راستا، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی در پیامی موفقیت هنرمندان خوشنویس کشورمان را در جشنواره بین‌المللی حلیه ترکیه تبریک گفت.

محمود شالویی در این پیام آورده است: «هنرمندان خوشنویس کشور در جشنواره بین‌المللی حلیه ترکیه خوش درخشیدند و رتبه‌های برتر را کسب کردند که این موفقیت و افتخار حکایت از جایگاه والای هنر خوشنویسی در ایران اسلامی و برتری آن در منطقه دارد.»

در پیام مدیرکل هنرهای تجسمی آمده است : «هنر اصیل خوشنویسی سابقه و پیشینه درخشان و پرباری در ایران اسلامی دارد و موفقیت امروز هنرمندان در عرصه بین‌المللی بیانگر آن است که آثار خوشنویسی هنرمندان ما هنچنان شاخص، ارزشمند و برتر است.»

شالویی در خاتمه آورده است:«جریان هنر خوشنویسی فعال و پویاست و آموزش این هنر در سراسر کشور و برگزاری رویدادهای مهم و فراگیری مانند دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی به تقویت جریان پویای این هنر کمک می‌کند. موفقیت هنرمندان خوشنویسی کشورمان که رتبه‌های برتر را به دست آوردند به این هنرمندان عزیز و به خصوص محمود رهبران که جایزه نخست جشنواره را به خود اختصاص داد و سایر برگزیدگان و همچنین جامعه هنری کشور تبریک می‌گویم و موفقیت و افتخارات بیش از پیش را برای آنان از درگاه خداوند متعال ‌آرزو می‌کنم.»