بررسی «سینمای آزاد» در موزه هنرهای معاصر

 جنبش « سینمای آزاد» که نزدیک به نیم قرن پیش به وقوع پیوست، حرکتی بود در مسیر ارج نهادن به «فیلم کوتاه»؛ بخشی در واکنش به سینمای تجاری وقت و بخشی در تلاش برای جست‌وجوی سینمایی تازه. دراین حرکت جوانان فیلم‌ساز در شهرهای مختلف ایران شروع به ساختن فیلم‌های کوتاه ۸‌میلی‌متری با موضوعات و ساختار متفاوت کردند و بسیاری از آنها بعد از پیروزی انقلاب وارد فضای حرفه‌ای سینما شدند.

به منظور معرفی این جنبش سه فیلم کوتاه «رود زهر» به کارگردانی  کیانوش عیاری، «قاعده بازی» به کارگردانی داریوش عیاری  و « تعزیه» به کارگردانی  طهماسب صلح‌جو فردا یکشنبه، ساعت ۱۵ در سالن سینماتک به نمایش در خواهند آمد.

همچنین، بعد از نمایش فیلم‌ها کیانوش عیاری، داریوش عیاری، طهماسب صلح‌جو و هادی علی‌پناه منتقد و پژوهشگر در جلسه  گفت‌وگو حضور خواهند یافت و درباره تاریخچه سینمای آزاد، فضای فیلم‌سازی آن دوره و دستاوردهای «سینمای آزاد»سخن خواهند گفت. بخش دوم این برنامه نیز یکشنبه ۱۳ آبان ماه برگزار می‌شود. علاقه مندان برای حضور دراین نشست که برای عموم آزاد و رایگان است می‌توانند به خیابان کارگرشمالی‌، ضلع غربی پارک لاله، سالن سینماتک مراجعه کنند.