جیمز+copy

همزمان، هاکلبری‎فین برای فرار از دست پدر بی‎رحمش که به تازگی به شهر بازگشته است، کشته شدن خودش را صحنه‎سازی کرده است. این دو یکدیگر را در جزیره می‎بینند و چنانکه همه‌ علاقه‎مندان به ادبیات کلاسیک آمریکا می‎دانند، این سرآغاز سفر پرماجرا و پرمخاطره‌ جیم و هاک روی رودخانه خروشان می‎سی‎سی‎پی است.

 پرسیوال اورت در بازگویی رمان مشهور «ماجراهای هاکلبری‎فین» آن را از زبان جیم روایت می‌کند و با اینکه بسیاری از ماجراهای این رمان کلاسیک در این رمان نیز بازگویی می‎شوند، جیم در روایت خود خواننده را با ماجراهای جدید همراه و او را با شخصیت‎های تازه‎ای آشنا می‌کند.پرسیوال اورت، نویسنده این رمان، استاد برجسته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است.

 آثار این نویسنده برنده‌ جوایز بسیار معتبری شده‎اند. فیلم سینمایی «داستان آمریکایی» که در سال ۲۰۲۳ برنده اسکار بهترین فیلم‎نامه اقتباسی شد از روی رمان «پاک کردن» این نویسنده ساخته شده است.

رمان «جیمز» در فهرست نامزدهای دریافت جایزه بوکر قرار دارد و شرکت فیلم‌سازی استیون اسپیلبرگ کار ساخت فیلمی سینمایی از روی این رمان را شروع کرده است.رمان «جیمز» در 344 صفحه و به قیمت 310 هزار تومان از سوی نشر آموت به چاپ رسیده است.