رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های ماه رمضان را تشریح کرد. طبق اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان رییس این سازمان در تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری پایتخت به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برنامه‌های سال جاری با عنوان عمومی بر آستان جانان برگزار خواهد شد و رویکرد محوری برنامه‌ها بر اساس فرازی از خطبه شعبانیه پیامبر(ص) است که روی آوردن این ماه به مردم را با خصوصیات برکت، رحمت و مغفرت نوید می‌دهند. از این رو سه محور برکت، رحمت و مغفرت بر برنامه‌های سازمان، حاکم است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به حرکت کاروان های استقبال از ماه رمضان در سطح شهر در روزهای هشتم و نهم مرداد اشاره کرد و گفت: این کاروان ها در مسیر میدان انقلاب تا میدان امام حسین(ع)، پایانه دردشت تا ابتدای بزرگراه بسیج و از میدان راه آهن تا میدان ونک از ساعت ۱۹ تا ۲۳ حرکت می‌کنند.

وی اجرای موسیقی آئینی با استفاده از سازهای سنتی و برنامه چاووش‌خوانی را از جمله برنامه‌های این کاروان عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه‌های دعاخوانی و گلاب پاشی از سوی این کاروان با استفاده از نشانه های سنتی و بومی برگزار می‌شود.

خوراکیان تصریح کرد: ویژه برنامه بر آستان جانان از سوی مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق بیست و دوگانه و فرهنگسرای انقلاب اسلامی به مدت ۱۵ شب در ۲۳ بوستان برگزار می‌شود.