عادل فردوسی‌پور و احسان علیخانی همسایه شدند

پخش دو برنامه پر مخاطب در حالی از هفته جاری در شبکه سه آغاز می‌شود که هنوز مراحل ساخت دکورهای هیچکدام به پایان نرسیده است. «نود» و «ماه عسل» دو برنامه زنده شبکه سه در دو گونه مختلف هستند که قرار است از این هفته به ترتیب با اجرای عادل‌ فردوسی‌پور و احسان علیخانی روی آنتن روند. این دو برنامه که با مشکل کمبود استودیو برای ساخت مواجه بودند، با راهکار مسوولان شبکه، این مساله را در لحظات آخر مرتفع کردند، اما هنوز به دلیل زمان اندک باقیمانده تا پخش آنها، فرصت چندانی برای اتمام ساخت دکور برایشان وجود ندارد. شبکه سه استودیوی ۱۱ را در اختیار این دو برنامه قرار داده تا به طور مشترک از آن استفاده کنند.

استودیوی «ماه عسل» ویژه برنامه افطار شبکه سه هنوز ناتمام است. این استودیو به شکل صحنه‌های قدیم نمایش طراحی شده و علیخانی و مهمان هر شب برنامه با باز شدن پرده، روی سن در کادر تلویزیون ظاهر می‌شوند. این برنامه به هر ترتیب باید از دوشنبه ۱۰ مرداد پخش خود را آغاز کند و عوامل سازنده دکور قصد دارند طی ۴۸ ساعت باقیمانده، شبانه روز کار کنند تا کار ساخت دکور به پایان برسد، اما کار ساخت دکور نود هنوز در همین حد هم پیش نرفته است.

هر چند فردوسی‌پور و همکارانش که پنجشنبه شب این هفته باید دور جدید برنامه خود را آغاز کنند، سه روز بیشتر از سازندگان «ماه عسل» زمان دارند، ولی به هر حال فرصت آنان نیز محدود است، ضمن اینکه از این استودیو، غیر از دو برنامه مذکور، شبکه قرآن نیز هر روز یک برنامه زنده روانه آنتن می‌کند و این خود به نوعی مشکل دکورسازان را مضاعف خواهد کرد.

نود و ماه عسل دو برنامه‌ای هستند که غیر از مشکل‌ دکور، از حیث قانون جدید تلویزیون مبنی بر تفکیک مسوولیت تهیه‌کنندگی با اجرا نیز با محدودیت‌هایی رو به رو هستند. بر همین اساس علیخانی و فردوسی‌پور که چند سالی است در کنار اجرا، تهیه‌کنندگی برنامه‌های متبوع خود را برعهده دارند، برخلاف میل باطنی‌ باید از این پس در تیتراژ برنامه‌شان، صرفا به ذکر نامشان در مقام مجری و نه تهیه‌کننده بسنده کنند، اما هنوز این دو و سایر برنامه‌سازان مشابه با یک ترفند ساده مسوولیت تهیه‌کنندگی را دورادور عهده‌دار خواهند بود.