امیر نادری در فستیوال فیلم ونیز 2011

«کات» جدیدترین ساخته‌ امیر نادری در جشنواره فیلم ونیز، ۲۰۱۱ به روی پرده می‌روند. به گزارش ایسنا جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، امسال میزبان فیلم‌هایی از رومن پولانسکی، دیوید کراننبرگ، سودربرگ و مادونا خواهد بود. در جشنواره امسال از آل پاچینو، بازیگر سرشناس آمریکایی، تقدیر خواهد شد و دارن آرنوفسکی، کارگردان فیلم «قوی سیاه» ریاست هیات داوران را بر عهده خواهد داشت.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جشنواره فیلم ونیز، فیلم «کات» اثر امیر نادری فیلمساز ایرانی در بخش افق‌ها حضور خواهد داشت و محصول کشور ژاپن است.

ماجرای این فیلم که به گفته هیات انتخاب فستیوال ونیز چون یک شعر عاشقانه ساخته شده و در دنیای «یاکوزا»‌ها یا مافیای سنتی ژاپن می‌گذرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز امسال ۲۲ فیلم را در بخش مسابقه خود گنجانده است که در میان آنها «یک روش خطرناک» ساخته «دیوید کروننبرگ»، «کشتار» ساخته رومن پولانسکی، «بلندی‌های بادگیر» ساخته «آندره آ آرنولد»، «فاوست» ساخته الکساندر ساکوروف و «اسب سیاه» ساخته «تاد سالنتس» در رقابت خواهد بود. فیلم «دابلیو. ای» (W.E) به کارگردانی مادونا نیز در بخش خارج از مسابقه این جشنواره به نمایش در می‌آید.

این فیلم ساخته خواننده آمریکایی، درباره رابطه عاشقانه شاه ادوارد هشتم با والیس سیمپسون، زن طلاق گرفته آمریکایی برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش در می‌آید.

فستیوال ونیز با نمایش «پله‌های قدرت» ساخته «جورج کلونی» کار خود را آغاز خواهد کرد و باز هم فستیوال شاهد نمایش فیلم‌هایی ساخته هنرپیشگان و خوانندگان خواهد بود که منظور «سالومه وحشی» ساخته «آل پاچینو» و «دبلیو. ای» دومین فیلم «مادونا»ست که برای نمایش فیلمش در بخش غیرمسابقه‌ای حاضر خواهد شد. مسوولان فستیوال در مورد فیلم‌های برگزیده می‌گویند که هدف «‌تحریک حساسیت‌ها و شعور تماشاچیان با تصاویری بوده که بتواند آنها را جادو کند، به رویا و تعمق وادارد.»

شصت‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز طی روزهای ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۱ (نهم تا نوزدهم شهریور ۱۳۹۰) برگزار خواهد شد که طبق اعلام قبلی، «دارن آرنوفسکی»، کارگردان سرشناس آمریکایی امسال ریاست هیات داوران بخش مسابقه را برعهده دارد. وی در سال ۲۰۰۸ جایزه شیر طلای ونیز را با فیلم «کشتی‌گیر» کسب کرد.

امسال شیر طلای افتخاری یک عمر دستاورد سینمایی به «مارکو بلوچیو»، کارگردان سرشناس ایتالیایی اعطا خواهد شد و «آل پاچینو»، بازیگر صاحب‌نام سینمای آمریکا لقب «شوالیه» را از جشنواره ونیز دریافت خواهد کرد.