«۴۰ دقیقه بدون قضاوت» عنوان برنامه‌ای است که این روزها از شبکه سوم سیما روی آنتن می‌رود. این برنامه از مهمانانی مثل زن معتاد، قربانی تجاوز، دختر فراری، آسیب دیده طلاق و حتی شرخر برای گفت‌وگو دعوت می‌کند. تهیه‌کننده این برنامه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خط قرمزهای احتمالی پیش روی برنامه‌اش، عنوان کرد: تقریبا هیچ خط قرمزی نداریم. یکی از آخرین سوژه‌های ما درباره سقط جنین بود و هیچ موردی برای پخش نشدن نداشت. علی جلیلوند ادامه داد: مسوولان صداوسیما پس از یک هفته مذاکره به پخش تصمیم گرفتند؛ آنها با دیدن برنامه خودشان تصمیم به پخش آن گرفتند.

وی ادامه داد:‌ در هر صورت جامعه به چنین سوژه‌هایی مبتلاست؛ از این موارد کم نداریم به همین دلیل وظیفه خودم می‌دانستم که به این مسائل بپردازم. اما این که سازمان صدا و سیما چطور اجازه داده و قبول کرده که خط قرمزهایش را بردارد، مساله‌ای است که خود سازمان باید جواب دهد. اما ما به این خاطر از آنها تشکر می‌کنیم.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: می‌توانم بگویم محدودیت‌هایی که خود ما برای خودمان قائل شدیم، بیشتر بود. ما در مورد این مجموعه با کمترین محدودیت مواجه شدیم و در واقع محدودیت‌ها را خودمان به خودمان وارد کردیم.