در پایان هفته گذشته، گرانترین اثر نمایشگاه جوانان پیشرو که یک تابلوی بزرگ ۱۰۰ ×۳۰۰ سانتی متر متعلق به «وحید چمانی» و از مجموعه کارهای «اسید آمینه» این هنرمند جوان پیشروست را مجید سرسنگی مدیر خانه هنرمندان به قیمت ۱۵ میلیون تومان خریداری کرد. به گزارش ایلنا، سرسنگی، در پایان بازدید از این نمایشگاه و پس از گفت‌وگو با برخی نقاشان جوان اعلام کرد:‌ جای یک گنجینه نفیس هنرهای تجسمی در «خانه هنرمندان» خالی است،‌ یکی از برنامه‌های آینده ما، خرید مستمر و برنامه‌ریزی شده آثار نخبگان هنری ایران، اعم از پیشکسوتان و جوانان خواهد بود در این راستا تلاش خواهیم کرد، گنجینه‌ای از آثار مدرن تا معاصر را گردهم آوریم و به عنوان سرمایه و پشتوانه معنوی و مادی خانه هنرمندان به جامعه هنری تقدیم کنیم.

سرسنگی توضیحات بیشتر در این باره را به بعد موکول نمود.

پیش از این «افشین پیرهاشمی» نقاش صاحب سبک ۳۷ ساله، با خرید ۱۴ میلیون تومانی آثار سه نقاش جوان‌تر از خود، «نفیسه عمران» (نفر نخست جشنواره دامو‌‌فر) «نگار جهانبخش» (نفر برگزیده جشنواره نسل نو) و «سوده باقری» از این نمایشگاه،‌ خود را به عنوان جوان‌ترین «هنرمند مجموعه‌دار» ایران تثبیت نمود تا این پدیده معاصر جهانی در ایران نیز ردپای تازه‌ای بیابد.

سیف‌الله پویا راد،‌مدیر جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر که بسیاری از برگزیدگان سه دوره جشنواره‌اش در دومین نمایشگاه جوانان پیشرو حاضر هستند، با خرید ۵/۲۳ میلیون تومانی آثار وحید چمانی،‌ بیتا وکیلی، افشین چیذری و مهدی بابائی دیگر خریدار بزرگ این رویداد بود درحالی که بانک پاسارگاد نیز با خرید هشت میلیون تومانی آثار سارا آریان پور و الهام یزدانیان در این جمع اعلام حضور کرده بود.

در این نمایشگاه همچنین از نسترن سیف‌الله زاده، طاهره صمدی طاری، عادل یونسی، دانا نهداران، سبا سلیمانی، سارا سهیلی فر، فرشته محسنی، نوشین زرنانی و افشین زردین نیز آثاری به فروش رسیده است.

دومین نمایشگاه جوانان پیشرو تا ۱۴ مرداد ماه در گالری پردیس برپاست.