استاد قصد برگزاری کنسرت در ایران را ندارد

روابط عمومی شرکت فرهنگی و هنری دل آواز اعلام کرد؛ آلبوم مرغ خوشخوان پس از انجام مراحل لازم در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. آلبوم «مرغ خوشخوان» در دستگاه شور به آهنگسازی محمدرضا شجریان و تنظیم مجید درخشانی بخش دوم کنسرت گروه شهناز است که پاییز ۱۳۸۷ در وزارت کشور برگزار شد. قسمت اول این کنسرت در آلبوم «رندان مست» منتشر شده است.

این اثر شامل، پیش درآمد، دونوازی تار، ساز و آواز، تصنیف پیام نسیم، ساز و آواز(حجاز)، چهار مضراب، تکنوازی سه‌تار، ساز و آواز(مثنوی ابوعطا)، ساز و آواز(دشتستانی)، تصنیف مرغ خوشخوان است.

براساس اعلام این سایت؛ استاد آواز ایران درحال حاضر قصد برگزاری کنسرت در ایران را ندارد.

همچنین یکی از روزنامه های صبح در گفت و گو با محمد رضا شجریان در آستانه ماه مبارک رمضان نوشت: زمانی‌که دیدم مردم این کار را خیلی دوست دارند و مدام می‌پرسند که این اثر را چه کسی خوانده است. وقتی به اطرافیان و به شکل خصوصی می‌گفتم که این اثر را من خوانده‌ام و بدون اجازه من پخش شده، همه تعجب می‌کردند که چطور من این کار را خوانده‌ام، اما زمانی که دیدم مردم متوجه می‌شوند که من این کار را به این دلیل نخواندم که با شرایط روز خودم را هماهنگ کنم، اعلام کردم که این اثر را من خوانده‌ام. این ربنا همچنان متعلق به مردم است.