اسکورسیزی: افرادی مانند «بیل قصاب» دوباره در حال ظهورند

او درباره انتخابات آینده ایالات متحده توضیح داد: «زمانی که ما فیلم «دارودسته‌های نیویورکی» را فیلم‌برداری کردیم، یک آمریکای خشن و خونین در قرن نوزدهم را به تصویر کشیدیم، با شخصیت وحشی بیل قصاب، که توسط دنیل دی‌لوئیس بازی شده است. افرادی مانند بیل قصاب دوباره در حال ظهور هستند. ما نمی‌دانیم در چند هفته آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. دموکراسی ممکن است ادامه پیدا کند یا این تجربه به پایان برسد.»

این کارگردان بار دیگر وضعیت سیاسی کنونی آمریکا را با فیلم «دارودسته‌های نیویورکی» خود در سال ۲۰۰۲ خود مقایسه کرد؛ اثری که برخورد بین باندهای رقیب ایرلندی در نیویورک در اواخر قرن نوزدهم را روایت می‌کند و ادامه داد: «هرگز فکر نمی‌کردم لحظه‌ای مانند این را تجربه کنم. حالا من احساس می‌کنم به دنیای دارودسته‌های نیویورکی برگشته‌ایم، فیلمی درباره درگیری‌های خشن بین گروه‌های قومی مهاجر که برای کنترل نیویورک که استعاره‌ای از آمریکاست، می‌جنگند.»

اسکورسیزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آینده سینما گفت: «شاید یک روز ما فیلم‌ها را از طریق یک تراشه که در سرمان کاشته شده تجربه کنیم. تصور کنید هملت را در واقعیت مجازی درست در مقابل خود می‌بینید، گویی که او واقعی است.اما مهم نیست تکنولوژی چه باشد، یک چیز همیشه اهمیت خواهد داشت: آیا می‌توانید چیزی را منتقل کنید؟ آیا می‌توانید داستانی بگویید؟ داستان‌ها به ما کمک می‌کنند تا بفهمیم چه کسی هستیم.»

این سینماگر ۸۱ساله در پاسخ به سوالی درباره تصاویری خشن که در آثارش تکرار می‌شود، توضیح داد: «من فکر می‌کنم خشونت بخشی از وجود ماست. در دوران کودکی‌ام، خشونت را در اطرافم دیدم. دیده‌ام که افراد خوب کارهای بدی انجام می‌دهند. خشونت بخشی از نحوه تعامل ماست، حتی در یک جلسه تولید یا اتاق هیات‌مدیره بانک نیز وجود دارد؛ فقط به شکل چیزی مدنی‌تر پنهان شده است. حتی وقتی که از نگاه کردن به چشمان کسی خودداری می‌کنید، آن هم نوعی خشونت است.»

به‌تازگی  شایعاتی مبنی بر به تعویق افتادن ساخت فیلم‌های برنامه‌ریزی‌شده اسکورسیزی درباره فرانک سیناترا و عیسی مسیح منتشر شد و گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال بازنشستگی این کارگردان کهنه‌کار سینما شکل گرفت. اما این کارگردان افسانه‌ای اکنون این شایعات را رد کرده و عنوان کرد: «من هرگز با سینما خداحافظی نمی‌کنم».

اسکورسیزی به تورین سفر کرده تا جایزه معتبر «استلا دلا موله» موزه سینمای تورین را در حضور چهره‌هایی چون ویلم دافو و جوزپه تورناتوره، کارگردان مطرح ایتالیایی، دریافت کند.