پیکاسو copy

لوئیجی لو روسو پس از اینکه در سال ۱۹۶۲ به طور تصادفی با این تابلو برخورد کرد، این نقاشی را با خود به خانه‌اش در پمپئی برد و در آنجا این نقاشی را با یک قاب ارزان‌قیمت برای چندین دهه بر دیوار اتاق پذیرایی نصب کرد. این کار در حالی انجام گرفت که همسر لو روسو همواره آن را یک نقاشی «وحشتناک» خطاب می‌کرد.

این پرتره که اکنون به عقیده صاحبان آن، تصویری از «دورا مار»، عکاس و نقاش فرانسوی است، امضای معروف پیکاسو را در گوشه بالای سمت چپ خود دارد هرچند لو روسو درکی از این امضا نداشت تا اینکه مدت‌ها بعد وقتی پسر او پس از مطالعه یک دانش‌نامه مربوط به تاریخچه هنر سوالاتی را مطرح کرد، تردیدهایی درباره اصالت این نقاشی شکل گرفت.

در نهایت این خانواده از گروهی از کارشناسان کمک خواستند تا درباره این نقاشی نظر دهند. پس از سال‌ها تحقیقات مفصل، سینزیا آلتیری،‌ کارشناس مرمت و اصالت آثار هنری، تایید کرد که امضای روی این نقاشی که اکنون ۶میلیون یورو ارزش دارد، به پیکاسو تعلق دارد.

پیکاسو بارها از کاپری، جزیره واقع در جنوب ایتالیا، بازدید کرده بود و این نقاشی که شباهت زیادی به تابلوی «سردیس زن» (دورا مار) اثر پیکاسو دارد، احتمالا در فاصله ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۶ میلادی خلق شده است.