رونق نصفه و نیمه
در فاصله یک هفته به شروع ماه مبارک رمضان، سینماها در انتظار تعیین فیلم‌های رمضانی امسال هستند.

شورای صنفی نمایش همچنان فیلم‌های نوبت اکران ماه مبارک رمضان را تعیین نکرده و از گوشه و کنار خبرهایی در مورد اکران چهار فیلم سنگ اول ابراهیم فروزش، مامان بهروز منو زد عباس مرادیان، سفر سرخ حمید فرخ‌نژاد و یوسف پیامبر فرج‌الله سلحشور منتشر شده که البته مورد تایید این شورا نیست.
در این میان نمایش فیلم‌های اکران تابستان ادامه دارد و ورود آقایان ممنوع همچنان با بیشترین میزان فروش روزانه در صدر جدول قرار دارد.
ورود آقایان ممنوع ساخته رامبد جوان که در گروه سینمایی قدس روی پرده است، ۲۹ سالن نمایش در اختیار دارد و در مدت ۳۷ روز نمایش در تهران به فروش یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومانی دست یافته است. این فیلم که براساس فیلمنامه‌ای از پیمان قاسم‌خانی ساخته شده داستان مدیر مدرسه‌ای است که مدت‌هاست ورود آقایان را به مدرسه خود ممنوع کرده، اما در شرایطی مجبور به پذیرش معلمی مرد در مدرسه می‌شود و این شروع اتفاقات تازه‌ای برای او و شاگردانش است.
ویشکا آسایش بازیگر برگزیده بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در کنار رضا عطاران، پگاه آهنگرانی، ستاره پسیانی، بهاره رهنما، فلامک جنیدی و مانی حقیقی بازیگران این فیلم هستند. سیزده 59 ساخته سامان سالور که اثری متفاوت در کارنامه این کارگردان جوان محسوب می‌شود، ماجرای سیدجلال فرمانده دوران جنگ است که در اثر موج انفجار به کما می‌رود و پس از 20 سال در حالتی که پزشکان از به هوش آمدن او ناامید شده‌اند به هوش می‌آید.
پرویز پرستویی بازیگر نقش سیدجلال در این فیلم است و جمشید مشایخی، مهران احمدی و دریا آشوری دیگر بازیگران آن هستند. مجموع فروش این فیلم بعد از ۲۳ روز نمایش در ۲۰ روز به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.
ساخته تحسین‌شده بهرام توکلی با عنوان اینجا بدون من در 15 سالن روی پرده است و بعد از گذشت 9 روز از آغاز اکران آن 102/5 میلیون تومان فروش کرده است.
این فیلم که براساس نمایشنامه باغ وحش شیشه‌ای نوشته تنسی ویلیامز ساخته شده، ماجرای مادری است که تلاش می‌کند خانواده بحران‌زده خود را نجات دهد. فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، صابر ابر و پارسا پیروزفر بازیگران این فیلم هستند.
دکتر علی رفیعی این روزها شاهد اکران دومین ساخته سینمایی خود است. آقا یوسف که بازیگرانی چون مهدی هاشمی، هانیه توسلی، شاهرخ فروتنیان، پگاه آهنگرانی و لادن مستوفی در آن بازی می‌کند، روایت پدری است که بعد از بازنشستگی در خانه‌ها کار می‌کند و رفتن او از خانه‌‌ای به خانه دیگر واقعیت‌هایی را درباره دخترش برای او عیان می‌کند. این فیلم 9 روز است که به نمایش درآمده و 18 سالن در اختیار دارد و تاکنون 50 میلیون تومان فروخته است. قصه پریا به کارگردانی فریدون جیرانی هفت سالن در اختیار دارد و بعد از 37 روز اکران 289/3 میلیون تومان فروش داشته است. مصطفی زمانی، مهناز افشار و باران کوثری بازیگران این فیلم هستند. فیلم جیرانی ماجرای زنی به نام حدیث مسرور است که لابه‌لای خاطرات پسرعموی خود سیاوش مسرور با دختر جوانی مواجه می‌شود که زندگی هر دوی آنها را تغییر می‌دهد.
جرم‌به کارگردانی مسعود کیمیایی که بهترین فیلم بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر شناخته شد، از ۵۴ روز قبل به نمایش عمومی درآمده و در این مدت ۵۴۸/۱ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم سینمای سرگروه خود را از دست داده و در پنج سالن روی پرده است.


pic1